0 Gardados para despois

A AP9 perdeu dende o 2011 un 11,5% do seu tráfico, que optou por vías alternativas

Marcos Pérez PenaMarcos Pérez Pena


Itínere, propietaria de Audasa, celebraba hai dúas semanas os datos de tráfico da AP9 correspodentes ao ano 2015, nos que rexistraba un incremento do 5% na súa cifra de usuarios e usuarias. En efecto, a estatística oficial do Ministerio de Fomento confirma ese ascenso do 5,5% no número de vehículos que o pasado ano empregaron a autoestrada de peaxe, cunha media diaria que pasou de 20.734 a 21.869. Xa en 2014 experimentara un pequeno ascenso, cortando unha longa tendencia negativa que se iniciara en 2007, o momento do seu mellor resultado (27.029 vehículos diarios). En calquera caso, o dato de 2015 mantén aínda a AP9 en cifras inferiores mesmo ás de 2003.

Onde foi parar este tráfico? Optaron os condutores e condutoras por vías alternativas á AP9 e gratuítas? A recuperación do tráfico que rexistra a autoestrada de peaxe dáse tamén noutras estradas? O Ministerio sitúa en determinados puntos da rede viaria estacións de medición que permiten coñecer mes a mes e ano a ano a intensidade do tráfico neses lugares. 

Neles podemos ver que nos últimos catro anos, dende o 2011, mentres que a AP9 (en todo o seu trazado) perdeu un 11,5% do seu tráfico (e polo tanto dos seus clientes e clientas), a N-550 (que discorre en paralelo dende A Coruña ata Tui) incrementou o seu número de usuarios e usuarias, en porcentaxes que van dende o 2,64% que se rexistra en Caldas de Reis (quilómetro 97) ata o 7,26% de Vilaboa (quilómetro 130), e con ascensos do 5,99% en Sigüeiro (quilómetro 49,5) e do 6,94% noutro punto de Caldas (quilómetro 100). Peores son os datos na N-651, alternativa igualmente á AP9 entre A Coruña e Ferrol: ao seu paso por Cabanas perdeu entre 2011 e 2015 un 8,5% do seu tráfico. De igual xeito, a A-55 ao seu paso por Tui perdeu neste tempo un 3,45% dos seus vehículos. Datos, en calquera caso, menos negativos que os que veu rexistrando a AP9 durante a crise económica.

No 2015, momento en que a AP9 si ve incrementado notablemente o seu número de consumidores e consumidoras (un 5,5% máis), o resto de estradas tamén presentan cifras positivas. Son todas inferiores á que acada a vía de peaxe, agás as que se dan en Sigüeiro, que o pasado ano viu crecer o seu tráfico nun 12,2%.

 

Coa túa achega fas posible que sigamos publicando novas coma esta.