0 Gardados para despois

As autoestradas buscan automatizar as peaxes malia os seus millonarios beneficios

Redacción | @prazapublica

Autoestradas de Galicia leva meses promovendo a substitución dos cobradores e cobradoras das súas peaxes por sistemas de pago automático. Xa o pasado mes de abril a Xunta abriu expediente a Autoestradas, concesionaria de las autopistas A Coruña-Carballo (AG-55) y Vigo-Baiona (AG-57), por non contar con persoal polas noites. A multa, moi escasa (300 euros diarios, para unha empresa que facturou 14 millóns de euros o pasado ano) non chegou a executarse, segundo UGT, que denuncia que a empresa traballa nunha estratexia de fondo para desfacerse do seu persoal.

UGT afirma que "as intencións da empresa están 'autorizadas' pola Xunta, que unicamente lle esixe que demostre que o servizo pode ser realizado co novo sistema"

Agora Autoestradas de Galicia anuncia que comezará a descontar un 5% do prezo da peaxe a quen utilicen as cabinas automáticas. O sindicato afirma que "as intencións da empresa están 'autorizadas' pola Xunta de Galicia, que unicamente lle esixe que demostre que o servizo pode ser realizado co novo sistema" e alerta de que "a administración galega non poñerá trabas á eliminación de postos de traballo nunha concesionaria pública, malia que o desconto ofrecido pola concesionaria teña unha vixencia só ata o 31 de decembro". UGT esíxelle á Xunta que condicione calquera “medida de optimización” da concesionaria á obriga de manter todos e cada un dos postos de traballo.

Non é a primeira vez que a presenza cada vez máis numerosa das cabinas automáticas esperta as críticas dos traballadores. O pasado mes de setembro os cobradores de Audasa advertían de "fallos" no pagamento automático (erros de tarifa e devolución de cambio). De igual xeito, UGT lembra que hai uns meses na Autoestrada Central Galega (Santiago-Dozón), en plena negociación do convenio colectivo, a empresa presenta un ERE de extinción amparándose en causas organizativas. Estas causas estaban avaladas pola instalación nas áreas de peaxe dun automatismo de pago do 100%, dicindo a empresa que os traballadores “sobraban”. Ao final, sinala o sindicato, o ERE de 15 traballadores, un total do 50% do persoal de peaxistas, quedou en 9 despedimentos individuais "pero, en definitiva, avalados polo mesmo motivo".

 

Beneficios millonarios

Audasa, a concesionaria da AP9, mantén millonarios beneficios a pesar do descenso continuado no número de usuarios, un 12,5% ao longo de 2012 e un 13,35% no primeiro trimestre de 2013. Dende 2007 pasou de 27.030 usuarios diarios a 18.858. Os seus beneficios en 2012 descenderon un 40%, pero aínda así foron superiores aos 30 millóns de euros, acumulando máis de 210 millóns en beneficios dende o comezo da crise económica. Iso non lle impediu recortar o seu cadro de persoal en 12 traballadores o pasado ano. De igual xeito, as súas tarifas seguiron crecendo e, hoxe, viaxar de Ferrol a Tui pola AP9 custa 19,80 euros para os turismos e entre 34 e 43 euros para os camións.

Autoestradas de Galicia perdeu un 10,4% do seu tráfico en 2012, reducindo a súa facturación nun 7,3%, até os 13,8 millóns de euros. Audasa e Autoestradas forman parte de Itínere, grupo de autoestradas controlado por Citi Infrastructure, que rexistrou unha cifra total de negocio de 276,4 millóns de euros en 2012.

Coa túa achega fas posible que sigamos publicando novas coma esta.