0 Gardados para despois

'Con Galiza sempre no horizonte': regreso á Compostela de Díaz Baliño e Díaz Pardo

Redacción | @prazapublica

O estudio de Camilo Díaz Baliño en Santiago era un fervedoiro cultural e político. Por alí pasaron algúns dos intelectuais máis relevantes da época e, durante a II República, colaborou activamente coa causa do galeguismo, do nacionalismo progresista. Foi pintor, ilustrador, escenógrafo e pioneiro do deseño e puxo a súa arte ao servizo de causas como a aprobación do primeiro Estatuto galego, en cuxa campaña tamén colaborou o seu fillo, un mozo Isaac Díaz Pardo. Tras o golpe de 1936 os franquistas perseguiron a Díaz Baliño, detivérono e asasinárono, e Isaac tivo que agocharse durante meses dos sublevados.

A Compostela que compartiron pai e fillo é agora o centro argumental dunha exposición impulsada dende o Ateneo de Santiago e mais a universidade compostelá. Baixo o título Con Galiza sempre no horizonte. Camilo Díaz Baliño e Isaac Díaz Pardo en Compostela, ambas institucións percorren co apoio do Concello e mais da deputación da Coruña os dezaseis anos que ambos viviron na capital galega, a súa vida e a súa arte. "A casa da Tumbona, escenografía, deseño gráfico e editorial, eventos artísticos do Concello" ou carteis da campaña do Estatuto son algúns dos elementos da mostra, comisariada por Xosé Ramón Fandiño e Gloria López.

O Ateneo de Santiago e a USC percorren unha exposición o labor político e cultural de Camilo Díaz Baliño e o xeito en que Isaac Díaz Pardo traballou para "recuperar a memoria histórica de Galicia interrompida en 1936"

Os retratos que o propio Camilo Díaz trazou dos seus compañeiros de prisións nas celas da Falcona -nos baixos do Pazo de Raxoi- son a mostra da "barbarie" franquista nunha exposición que tamén se centra "na actividade artística, industrial e cultural" de Díaz Pardo. Hai así espazo, daquela, para o significado cultural que tivo a creación do Laboratorio de Formas, "ente teórico e vieiro de ideas" que dende os anos 60 do século pasado Isaac e Luís Seoane "concibiron para recuperar a memoria histórica de Galicia interrompida en 1936", subliñan dende o Ateneo. Do Laboratorio xurdirían proxectos como Ediciós do Castro, o Museo de Arte Galega Contemporánea Carlos Maside ou a Fábrica e Seminario de Sargadelos.

Na mostra, que estará aberta no Pazo de Fonseca ata o 30 de novembro, hai tamén espazo para un "itinerario visual" sobre o Santiago ao que regresou Isaac Díaz Pardo en 1978. Desa volta xurdiu a Galería Sargadelos na rúa Nova e tamén os anos de Díaz Pardo no Instituto Galego de Información, "oficina estable e o seu domicilio habitual", o seu espazo máis persoal ata o seu falecemento en xaneiro de 2012.

Camilo Díaz Baliño co seu fillo Isaac Díaz Pardo

O Día da Ilustración está dedicado a Camilo Díaz Baliño

Cuberta da revista Lar, por Camilo Díaz Baliño

Cartel para a Coral De Ruada, por Camilo Díaz Baliño

Cartel do Día da Ilustración, realizado por Minia Regos

Portada dunha edición de Almas mortas

Cartel a prol do Estatuto de Galicia de 1936

Torre de Hércules

Cartel dedicado ao Cebreiro

Anuncio deseñado por Camilo Díaz Baliño

Alzado Pórtico da Gloria por Camilo Díaz Baliño

Debuxo feito por Camilo Díaz Baliño realizado cando estivo no cárcere de Santiago de Compostela

Retrato de Anxel Casal realizado por Camilo Díaz Baliño cando estiveron no cárcere de Santiago de Compostela

Retrato de Antonio Vázquez Rei realizado por Camilo Díaz Baliño cando estiveron no cárcere de Santiago de Compostela

Camilo Díaz Baliño no seu taller

Tríptico Homes de Brigantia 2º versión

Os homes de Brigantia

Cartel deseñado por Camilo Díaz Baliño

Caricatura de Seoane

Caricatura de Camilo Díaz

Cartel das Festas do Apóstolo

Cartel de Castromil

Camilo Díaz Baliño

Coa túa achega fas posible que sigamos publicando novas coma esta.