O Goberno frea que a UE divulgue antes das xerais o seu informe sobre Angrois

Vítimas de Angrois, ante os xulgados de Santiago Dominio Público Plataforma de Víctimas del Alvia 04155

Unha alegación de última hora presentada polo Goberno de España impide que a Unión Europea faga públicas antes das eleccións xerais as súas consideracións sobre o accidente do tren Alvia que o 24 de xullo de 2013 deixou 80 mortos á entrada de Santiago, na curva de Angrois. Vítimas do sinistro reclamaron a Bruxelas, en aplicación da normativa comunitaria sobre transparencia, que lles fixese chegar un informe que elaboraron os responsables comunitarios en materia ferroviaria. O BNG tamén o solicitou e o pasado mércores 15 de xuño comunicáronlle á súa voceira en Bruxelas, Ana Miranda, que a decisión sobre se é posible divulgalo non sería tomada ata despois das eleccións xerais. Agora un responsable comunitario vén de comunicarlles ás vítimas que o motivo desa demora é ter tempo “para considerar unha última alegación legal de España”.

A Axencia Ferroviaria Europea dille ás vítimas que antes de decidir se lles entrega ou non o seu informe debe estudar “unha última alegación legal de España”

Antes de que ocorrese o accidente de tren de Santiago, a Unión Europea xa abrira unha investigación sobre o grao de adaptación da normativa española á comunitaria en materia ferroviaria. Un dos elementos que estaba en cuestión era o grao de independencia da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF), nomeada polo Ministerio de Fomento. A investigación que realizou a CIAF sobre o accidente de Angrois concluíu que o único responsable do sinistro foi o maquinista por despistarse e non frear a tempo logo de recibir unha chamada telefónica do interventor do tren. Ese informe serviu de base para a investigación xudicial, que o instrutor propuxo pechar culpando soamente o condutor. A finais de maio a Audiencia Provincial da Coruña reabriu o caso, cualificou o informe da CIAF como “non independente” e pediu que se estuden mellor as peritaxes que din que ADIF non analizou como debía o risco que supuñan as súas decisións de reducir as medidas de seguridade na liña ferroviaria. Tras o seu informe sobre Angrois, Fomento reformou a CIAF e dotouna de maior independencia.

Neste contexto, as vítimas do accidente solicitaran da Axencia Ferroviaria da Unión Europea o informe que estaba elaborando sobre o sistema ferroviario español e as consideracións que nel se puideran facer sobre como a CIAF investigou o sinistro de Angrois. Tras varias declaracións contraditorias nas últimas semanas, responsables comunitarios acabaron confirmando que a investigación sobre o sistema ferroviario español está rematada, pero amosaron as súas dúbidas sobre a interferencia que podería supor na causa xudicial argumentando que non analiza o accidente en si senón o grao de independencia da CIAF cando o investigou.

As vítimas viñan advertindo das presións que o Goberno de España estaba a exercer en Bruxelas para non divulgar o informe, o que agora din ver ratificado

As vítimas viñan advertindo das presións que o Goberno de España estaba a exercer en Bruxelas para non divulgar o informe, o que agora din ver ratificado coa última comunicación que veñen de recibir da axencia ferroviaria europea. Nela o seu director executivo comunicoulles o pasado venres que a súa entidade “necesita ampliar o prazo para considerar unha última alegación legal de España”. E engade que a axencia aínda está debatendo coa Comisión Europea se pode divulgar o seu informe en cumprimento da normativa comunitaria de transparencia ou se este debe permanecer segredo porque así o contemple algunha excepción, polo que solicita “máis tempo para que isto sexa clarificado”. A nova data que ofrece o director executivo da axencia é tras as eleccións xerais. “Poderei tomar unha decisión final o 8 de xullo”, conclúe o responsable da axencia.

Auto da Audiencia da Coruña que cualifica a CIAF como non independente Dominio Público Praza Pública

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.