A Mariña volve quedar máis preto de Madrid en tren por Asturias que por Lugo coa apertura do túnel de Pajares

Un tren Alvia na variante de Pajares entre Asturias e León © Adif

As viaxes directas Oviedo-Madrid quedan nunhas 3 horas e 20 minutos, fronte ás 4 horas e cuarto desde Lugo con transbordo en Ourense, á espera de que remate a mellora da liña Lugo-Ourense e que os trens Avril melloren todas as conexións

Tras dúas décadas de obras e 4.000 millóns de investimento nuns 50 quilómetros de lonxitude, este mércores 29 inaugúrase e o xoves entra en servizo a variante de Pajares, o novo trazado para a alta velocidade entre Asturias e a Meseta que ten nos seus túneles paralelos principais de 24 quilómetros cada un a súa obra máis significativa. A súa apertura, dous anos despois da inauguración da alta velocidade entre Galicia e a Meseta, deixará as conexións directas Oviedo-Madrid nunhas 3 horas e 20 minutos, o que suporá, con diversos matices, que moitas localidades da Mariña volvan quedar máis preto da capital estatal en tren por Asturias que pola cidade de Lugo.

Principais características da variante de Pajares que agora se pon en servizo © Adif

A progresiva mellora das infraestruturas ferroviarias nos últimos anos no noroeste peninsular aínda non chegou ao auténtico tren da Mariña, o obsoleto antigo Feve de vía estreita que comunica Ferrol con Asturias, pero si permitiu ir acurtando progresivamente os tempos de viaxe coa Meseta tanto desde Lugo cidade como desde o triángulo urbano asturiano conformado por Avilés, Xixón e Oviedo. Deste xeito, en función de cada mellora que se foi implantando, os tempos de viaxe entre A Mariña e a Meseta foron sendo mellores por un ou outro lado do río Eo.

O primeiro a ter en conta para estes cálculos é o tempo de recorrido por estrada ata a estación de tren, aproximadamente dunha hora e 10 minutos entre Ribadeo e Lugo e uns dez minutos máis ata a estación de tren de Oviedo. Cara ao outro lado da Mariña hai unha hora e 20 minutos entre Burela e Lugo e case dúas horas entre Burela e Oviedo, opción que xa rebaixa notablemente os beneficios do tren asturiano.

Vista aérea da variante de Pajares entre Asturias e León © Adif

En función de cada mellora que se foi implantando nos últimos anos, os tempos de viaxe entre A Mariña e a Meseta foron sendo mellores por un ou outro lado do río Eo, e as mudanzas aínda seguirán nos próximos meses

Pero hai máis matices. A nova viaxe entre Oviedo e Madrid de 3 horas e 20 minutos será directa, sen transbordos como os obrigados a través de Lugo, sexa polas obras que veñen obrigando desde hai case dous anos a viaxes por estrada entre Lugo e Ourense, ou porque de momento os trens máis rápidos Madrid-Ourense, os auténticos AVE, non pasan aínda desa cidade, sendo o resto das urbes galegas atendidas cos servizos Alvia máis lentos. 

Deste xeito, o tempo máis rápido actualmente para un billete de tren Lugo-Madrid, que implica de momento autobús entre Lugo e Ourense, é de 4 horas e 15 minutos, unha hora máis que as viaxes directas Oviedo-Madrid a partir do 30 de novembro. 

Ademais, a maioría das conexións diarias Lugo-Madrid que ofrece Renfe achéganse máis ás cinco horas que ao tempo máis rápido, mentres que os trens a Oviedo contarán cunha maior homoxeneidade nos tempos de viaxe arredor das anteditas 3 horas e 20 minutos.

Ría de Ribadeo © Ayuntamiento de Castropol

Están en estudo tamén trens directos a Madrid desde Avilés, o que achegaría aínda máis a alta velocidade asturiana

Esta situación seguirá a mudar en cuestión de meses a un e outro lado do río Eo coa posta en funcionamento a comezos do próximo ano dos trens Avril que permitirán estender os servizos AVE ao resto de cidades galegas, pero que tamén mellorarán a conexión coas urbes asturianas. O remate das obras entre Ourense e Lugo e a posibilidade en estudo de conexións directas de Madrid con Avilés, a cidade asturiana máis próxima á Mariña, farán que as contas teñan que ser refeitas progresivamente.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.