0 Gardados para despois

Monbus, principal beneficiaria das novas liñas de bus da Xunta, obtén un de cada catro contratos

David ReineroDavid Reinero | @DReinero


Cando a Xunta anunciou o seu novo e contestado plan de transporte para o rural, co que a partir do 8 de agosto integrará os autobuses escolares cos regulares, asegurou que protexería ás pequenas e medianas empresas fronte ás grandes firmas do sector. Para iso, malia que deseñou contratos zonais cuns requisitos tan elevados que impedían a moitas desas pequenas empresas acceder a eles, o Goberno galego dixo que facilitaría as unións temporais de empresas (UTE). Porén, o resultado final das adxudicacións revela que boa parte desas unións de empresas adxudicatarias non foron de firmas pequenas senón de diversas sociedades dun mesmo gran grupo, Monbus, propiedade de Raúl López, que acadou así un de cada catro contratos en liza, o límite establecido pola Xunta para un mesmo conglomerado de sociedades.

Diversas empresas do grupo de Raúl López fanse coas concesións en sociedade consigo mesmas malia que a Xunta presentou a posibilidade de agrupar firmas como unha medida para a subsistencia de pequenas e medianas empresas

Nesta primeira reestruturación do transporte en Galicia, previa á que en 2019 afectará a toda a comunidade, a Xunta sacou a concesión 41 contratos zonais fundamentalmente en Ourense e Lugo. Deles, o pasado mércores a Consellería de Infraestruturas adxudicou unha primeira quenda de 27 contratos. Un día despois, o xoves, a consellería fixo públicas outras 11 adxudicacións das que explicou que se atrasaran un día á espera de que as empresas lle xustificasen mellor as rebaixas que plantexaban no que aspiraban a cobrar da Xunta. Deses 11 contratos dos que a consellería amosou inicialmente dúbidas sobre as ofertas económicas presentadas, 8 foron parar a unións de empresas con presenza de firmas do grupo Monbus, aos que hai que engadir outros dous obtidos o día anterior. Para concorrer e obter estas concesións, o grupo Monbus presentou unións de varias das súas diversas empresas de autobuses como Castromil, Auto Industrial, Monforte ou La Unión.

Algunhas das liñas que obtiveron as empresas de Monbus son as máis atractivas economicamente do paquete agora a repartir e xa viñan sendo operadas por empresas do mesmo grupo. Monbus mantén así a súa posición en Galicia malia os problemas xudiciais aos que se enfronta o seu propietario, que adoitaba obsequiar con regalos de elevado importe a numerosos políticos e funcionarios que os tribunais non consideraron reprochables penalmente.

Tras Monbus, a outra gran multinacional presente xa en Galicia, Arriva, obtivo tres concesións, situadas no norte da Coruña e Lugo, a zona na que xa viña operando. A que entra con forza na comunidade, con cinco concesións en sociedade con outras empresas locais que xa operaban nesas zonas, é Kautras SL, empresa con sede en Barcelona.

A Xunta aínda ten pendentes de outorgar tres contratos máis que adxudicará a dedo de xeito directo “ante a falta de ofertas válidas para concorrer a esas concesións”

A Xunta aínda ten pendentes de outorgar tres contratos máis que adxudicará a dedo de xeito directo “ante a falta de ofertas válidas para concorrer a esas concesións”, segundo di. Son os correspondentes ás zonas de Ourense, Baixa Limia e Terra de Celanova, precisamente as que hai un ano eran postas como exemplo por parte das súas anteriores empresas adxudicatarias das perdas que estaban a ter por operar nas mesmas, o que as levou a renunciar ás anteriores concesións.

Coa túa achega fas posible que sigamos publicando novas coma esta.

A CIG pide anular a adxudicación dun contrato ao alcalde de Ambía investigado por explotación de migrantes

A empresa Gavilanes fíxose en solitario o pasado mércores coa concesión zonal denominada Eixo de Laza

A CIG vén de reclamar de xeito público ao Goberno galego que anule a adxudicación dunha das súas 41 novas concesións de autobús á empresa Gavilanes, propiedade do alcalde de Xunqueira de Ambía, José Luis Gavilanes, logo de facerse público que este e familiares seus están a ser investigados por explotación de migrantes nesa mesma firma. A empresa Gavilanes fíxose en solitario o pasado mércores coa concesión zonal denominada Eixo de Laza e o venres coñecíase que o seu propietario, rexedor desde 1979 sempre ligado aos Baltar, foi trasladado a comisaría para ser interrogado por axentes da Brigada de Estranxeiría.

“O sector de transportes da CIG solicita da Consellaría de Infraestruturas que retire o contrato que vén de asignarlle á empresa de transportes de José Luis Gavilanes”, indica o sindicato. O responsábel de transportes da CIG, Xesús Pastoriza, entende que “a Xunta non pode manter unha concesión administrativa con Gavilanes, dende o momento no que hai indicios de que o propietario da empresa podería estar explotando a traballadores/as migrantes para realizar as tarefas de limpeza dos autobuses e defraudando á Seguridade Social”. Por iso pide a rescisión inmediata do contrato de autobús que lle acaba de asignar.