A dobre moral: de Gaza a Ucraína, pasando por Sinope

Dióxenes de Sinope, ese gran filósofo  que vivía nun barril e que chamamos pai do relativismo cultural e por conseguinte da dobre moralidade, estaría a ben seguro moi contento co que hoxe en día é o mundo da política, e especialmente da política internacional.

Esa dobre moral da que falamos ten os seus exemplos máis sangrantes coas dúas crises “bélicas” das últimas semanas e meses: Ucraína e Gaza. A Comunidade Internacional mantén o seu  silencio ante os bombardeos desapiadados de Israel (con armamento vendido por miles de millóns de dólares por parte de EEUU) atacando e definindo como “obxectivos terroristas” escolas da ONU, hospitais, praias, parques ou a única central eléctrica de Gaza, que devolveu este territorio á Idade Media.

Vemos como no caso de Ucraína e co tema do avión derrubado (cunha investigación en marcha) onde aínda non se coñecen os culpables da morte de máis de 200 persoas, UE e EEUU sancionan a Rusia economicamente por considerar (non se sabe moi ben por que) que é culpable.

En Gaza morreron xa preto de 1.800 persoas (entre elas moitos nenos, mulleres e civís inocentes) con máis de 10.000 persoas feridas e non se sanciona nin verbalmente ao estado de Israel. Obama, o gran defensor da Paz Mundial (por iso ten o Nobel) vende armamento a Israel, armamento usando na masacre do “gueto” de Gaza, mentres se permite dar leccións a Putin dicindo que “non arme os pro-rusos”.

Pero o papel máis ridículo é o da ONU, que recibiu nas súas escolas en Gaza  ataques directos nestes bombardeos (despois de indicar en máis de 17 veces a súa situación). Na última ocasión Israel afirmou que pasaban en moto dous terroristas por diante da escola da ONU, de aí o ataque.

Lembro que coa crise en Libia, a ONU e máis concretamente o seu Consello de Seguridade, pasando por riba da Resolución 26/25 (Declaración da Asemblea das Nacións Unidas), esa que fala de non intervir nunha guerra civil ou conflito interno dun país; autorizou a OTAN a facer acto de presenza para, segundo din, protexer a poboación civil, cando en realidade axudaron a derrocar Gadafi e apoiaron uns “rebeldes democráticos” que provocaron o desprazamento de miles de libios do seu país. Un país que quedou nunha situación de violencia, latrocinio e inestabilidade social e política.

Pero supoño que a protección da poboación civil, o respecto da legalidade  internacional e dos dereitos humanos é preciso naqueles lugares nos que hai recursos naturais de importante valor estratéxico. No caso de Libia petróleo, e no caso de Ucraína do leste, grandes xacementos de metais; ademais de conseguiren a UE e EEUU ter un estado amigo ás portas de Rusia.

Pero chegado este punto teremos que preguntar se en realidade tamén se considera máis valiosa a vida de máis de 200 persoas (na súa maioría europeas), que é o número de  mortos no accidente do avión e que derivou na condena sonora da comunidade internacional, fronte a preto de 1800 palestinos mortos que non suscitaron a máis leve intención de condena; persoas que sofren unha agresión dun estado na súa terra, convertendo Israel nun estado agresor.

Que autoridade moral ten Obama ou os EEUU para esixir a Rusia que non forneza armas ao pro-rusos (aínda máis, sen achegar probas desta acusación)?

Que autoridade ten a UE para sancionar a Rusia pola súa intromisición en Ucraína e polo suposto derribo do avión, cando permanece impasible ante o masacre palestino? Que dirían a ONU, a UE o EEUU se detrás de Israel estivera Rusia? E se fora Rusia quen estivera atacando escolas da ONU? Está Dióxenes máis de actualidade que nunca?

“Os malvados obedecen ás súas paixóns, como os esclavos aos seus amos” (Dióxenes de Sinope)

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.