U-la revolución catalá?

Pleno do Parlament catalán Dominio Público Parlament de Catalunya

Os que intentan rebelarse desde un despacho, diante da pantalla dun computador ou participando nunha colorista revolució dels somriures, non están a tomar en serio o que significa unha revolta

“Alí o exército de Israel foi derrotado polos seguidores de David. A mortaldade foi grande aquel día. Foi de vinte mil homes. O combate estendeuse por toda aquela bisbarra.” Así describe A Biblia a batalla decisiva da revolta falida de Abxalom contra seu pai, o rei David, na foresta de Efraím. Hai tres mil anos xa sabiamos que normalmente unha revolución non se fai descartando o uso da violencia, e que nin sequera un exército garante o éxito. Dinamitar a orde estabelecida é un acto propiamente insurreccional, que os protagonistas pretenden levar a cabo para instauraren un novo réxime máis conveniente para eles. É sabido, porén, que o Estado vai reaccionar.

Porque os Estados adoitan ter unha vocación de permanencia, que na Constitución Española se menciona literalmente no artigo 56. A defensa das institucións gradúase dependendo da agresión sufrida. Pode consistir nunha mera resposta política, escalar até unha activación dos mecanismos xudiciais e desembocar no uso regrado da forza. Isto significa, con outras palabras, que quen queira pór en marcha unha revolución terá que aceptar a necesidade de arriscar vidas –incluída a propia– no decurso do proceso. De maneira que os que intentan rebelarse desde un despacho, diante da pantalla dun computador ou organizando e participando nunha colorista revolució dels somriures, non están a tomar en serio, con madurez política, o que significa unha revolta.

A vangarda independentista pode ser castigada por unha rebelión que non se atreveu a comandar

Pero o sangue –propio ou alleo– non é o único prezo dunha aventura revolucionaria. Lanzar ou implicarse nunha acción desta natureza supón un compromiso persoal e colectivo integral. Porque quen perde o envite –por falta de ousadía ou se o Estado foi máis decidido– non vai poder escribir o relato e vai pasar aos libros de historia nunha simple nota a pé de páxina. A única maneira de lexitimar unha insurrección é, polo tanto, gañándoa, porque a historia se escribe ad maiorem gloriam dos triunfadores.

A ironía do procés está, por unha banda, en que constitúe un intento ruín de implementar unha revolución sen asumir os sacrificios máis onerosos; e, por outra banda, se finalmente se impón a aberrante tese da fiscalía, en que a vangarda independentista pode ser castigada por unha rebelión que non se atreveu a comandar, por covardía, por inxenuidade, por actuar a la manera catalana, cun enfoque posibilista que deixaría estupefactos a Lenin e incluso o mahatma Gandhi.

Quen non quere ir á revolución como un adulto corre o serio perigo de quedar retratado coma o neno que entra na tenda acompañado polos pais e pide un xoguete que sabe que non lle van mercar

Quen non quere ir á revolución como un adulto corre o serio perigo de quedar retratado coma o neno que entra na tenda acompañado polos pais e pide un xoguete que sabe que non lle van mercar. O neno patea, berra e entre saloucos lembra que todos os seus amiguiños teñen o xoguete agás el. E os pais, sabedores de que están en posesión da autoridade e da potestade para tomaren unha decisión, fan o que lles corresponde: deixarlle claro ao neno que o xoguete non pode ser e, a maiores, explicarlle o porqué con paciencia e firmeza. Quizais lles doia non poder atender a demanda do fillo. O rei David chorou amargamente a morte do seu amado Abxalom. Pero seguiu gobernando.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.