O forte temporal fai encallar un quimiqueiro na costa de Ares

O quimiqueiro 'Blue Star', encallado na costa de Ares CC-BY-SA Marcos Sanluis

Noutro temporal en novembro, pero 17 anos despois, Galicia volveu ollar o mar coa lembranza da pantasma do Prestige moi presente. O quimiqueiro Blue Star encallou na noite deste venres na costa de Ares, logo de impactar na zona das Mirandas e preto das praias da Barrosa e da Canteira, tras ser arrastrado polo forte vento ao sufrir unha avaría cando saía do fondeadoiro onde se estivera resgardando.

O buque, de 128 metros de eslora, navegaba sen carga. A tripulación mantense a bordo a espera de que o barco poida ser remolcado tras ser imposible na noite

A tripulación do buque, de 128 metros de eslora, atópase a salvo, a bordo e en bo estado e tampouco hai danos medioambientais, segundo informou Salvamento Marítimo, que enviou un helicóptero, o Helimer 401, que avaliou a zona xunto a varios remolcadores para intentar sacar a embarcación da zona, un cometido aínda imposible polas difíciles condicións meteorolóxicas da noite. Xa o sábado, ao volvelo intentar sobre as 13.30 horas coa pleamar, a operación volveu fracasar ao rachar catro dos cabos, polo que o intento repetirase xa de madrugada. 

Segundo fontes que participan na operación de rescate, a situación do barco non é polo de agora perigosa, pero a dificultade para desencallalo podería complicala este domingo. De non lograrse o remolque na madrugada, o mal tempo previsto para o domingo complicaría moito máis o operativo e tamén o risco co combustible de autoconsumo que a embarcación leva a bordo.

O barco quimiqueiro non levaba carga, senón que precisamente navegaba desde Bilbao cara á Coruña para cargar algún produto químico. O Blue Star ten bandeira de Malta e foi construído en 2011. Ningún dos seus tanques foi afectado e, polo momento, non hai contaminación ningunha na zona. Os seus 16 tripulantes atópanse en perfectas condicións. 

Foi pasada a media noite cando empezaron a saltar as primeiras alarmas. As embarcacións de rescate María Pita, Hocho e Salvamar Betelgeuse foron as primeiras en acudir á zona, a onde chegaron logo os remolcadores Ría de Vigo e Don India

O buque sufriu unha avaría que o deixou a mercé do forte temporal no mar cando saída do fondeadoiro de Ares cara á Coruña

O barco tivo un problema --todo fai indicar que un incendio na zona da cheminea-- cando intentaba saír do fondeadoiro de Ares para tomar práctico e entrar na Coruña. A avaría na sala de máquinas provocou que quedase a mercé do mar e fose arrastrado polo vento e as ondas cara á costa, onde quedou enganchado entre as rochas, coa hélice ben atascada. 

Nun primeiro momento, a posibilidade era a de evacuar a tripulación en helicóptero, pero non foi posible polas fortes ondas e os importantes refachos de vento. As condicións do mar obrigaron mesmo a afastarse aos remolcadores que acudiran a axudar o buque. Con todo, e coa chegada dunha maior calma, os 16 tripulantes quedaron no barco e a maioría deles atopábanse en cuberta xa ao mencer. 

O primeiro intento de remolque, no que participaron catro remolcadores, e traslado do buque a porto foi aproveitando a pleamar das 13.40 horas e as mellores condicións do mar. Arredor das 13 horas comezaron os traballos para intentar desembarrancar o buque. A operación é complexa e racharon catro cabos dos remolcadores, que lograran unirse ao buque grazas ao helicóptero Helimer

Haberá un novo intento sobre as 2 da madrugada, na nova pleamar, aínda que as condicións e complicacións que se prevén son semellantes nesa altura. 

Aínda que os tanques do Blue Star están baleiros, a Xunta despregou xa en fase de alerta o Plan de Continxencias por Contaminación Mariña Accidental de Galicia (Camgal) para responder en caso dalgunha vertedura polo combustible ou restos que puidese haber no barco. 

Traxectoria do 'Blue Star' antes de encallar na costa de Ares © Vessel Finder

O suceso creou grande expectación entre a veciñanza da zona e desde primeira hora da mañá hai ringleiras de xente que acode á costa para seguir as operacións de rescate, que levan a cabo tres remolcadores e un helicóptero. 

O primeiro intento de remolque fracasou ao rachar catro cabos, polo que a operación atrásase ata a madrugada do sábado ao domingo

As primeiras reaccións políticas non tardaron en chegar, desde o BNG, o seu deputado no Congreso, Néstor Rego, aclarou que "o importante é que a operación de rescate, especialmente da tripulación, se complete con éxito", mais advertiu de que "non pode ser que o control da costa galega e do salvamento dependa de Madrid". "Precisamos capacidade de decidir sobre o noso mar", dixo. 

Néstor Rego denunciou que "dezasete anos despois do Prestige continúe habendo novos accidentes na nosa costa sen medios adecuados para prevelos e evitalos". Anunciou así que o BNG reclamará tanto no Congreso dos Deputados como no Parlamento Galego, "información sobre todo o que aconteceu desde que se recibiu a primeira chamada de alerta e cales foron os medios que se puxeron para evitar que o barco acabase encallando".

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.