López Veiga involucra a Feijóo, Ana Pastor e o marido da ministra nun novo conflito localista

López Veiga, con Feijóo e Pastor no porto de Vigo © Ana Varela

A decisión da multinacional Maersk de deixar de operar no porto de Vigo e comezar a facelo no de Marín, ata agora un conflito entre empresas privadas, aínda que con repercusión pública e económica en ambas cidades, vén de converterse abertamente nun enfrontamento entre administracións controladas por un mesmo partido, o PP, tinguido á súa vez de localismo e implicacións familiares. A decisión do presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, o exconselleiro Enrique López Veiga, de pedir formalmente a Puertos del Estado que impida ao porto de Marín acoller esas operacións implica directamente no conflito á ministra de Fomento, Ana Pastor, e ao presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo. De Fomento dependen xerarquicamente ambos os dous portos e o marido da ministra, José Benito Suárez, é o presidente do de Marín. E a Xunta é a que nomea aos presidentes das autoridades portuarias e a que leva anos gabándose da coordinación que fai dos portos do Estado en Galicia.

Maersk é líder mundial no transporte de colectores por vía marítima e responsable dun terzo dese tráfico no Porto de Vigo, o que máis move de todos os galegos. O servizo de carga e descarga dos colectores téñeno entregado as autoridades portuarias en réxime de concesión a empresas privadas, Terminales Marítimas de Vigo SL (Termavi) e Pérez Torres Marítima SL, respectivamente. Así que Maersk convocou hai uns meses un concurso para contratar os traballos cos seus barcos a quen lle ofrecese mellores condicións. Gañou Pérez Torres, polo que en maio Maersk ten previsto cambiar Vigo por Marín, o que provocará non só que Termavi vexa reducido o seu negocio senón tamén importantes perdas para a Autoridade Portuaria de Vigo ao caer os seus ingresos por taxas portuarias.

O presidente do porto vigués reclama que Puertos del Estado prohiba que Marín capte ese novo tráfico a través do peirao construído ilegalmente, segundo o Supremo

Nesta situación é na que o presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Enrique López Veiga, remitiu unha carta ao presidente de Puertos del Estado, publicada o pasado venres por Faro de Vigo, na que pide que se lle prohiba ao porto de Marín empregar para ese novo tráfico de colectores o peirao construído segundo o Tribunal Supremo de xeito ilegal cun recheo sobre o mar. López Veiga reclamou asemade, a intervención da Comisión Nacional dos Mercados e da Competencia (CNMC) no contencioso.

O Concello de Vigo, gobernado polo socialista Abel Caballero, cunha longa traxectoria de enfrontamentos localistas, xa presentou a marcha de Maersk como un novo agravio cometido pola Xunta do PP contra Vigo a través do anterior presidente da Autoridade Portuaria, Ignacio López-Chaves, hoxe delegado do Goberno galego na cidade. Porén, é López Veiga, no cargo desde o pasado outubro, quen abre a batalla con Marín coa carta que remite a Puertos del Estado. Unha batalla con múltiples derivadas políticas e familiares.

Conflito político con implicacións familiares

Por unha banda, López Veiga, conselleiro de Pesca con Manuel Fraga, tentou en 2005 disputarlle a Alberto Núñez Feijóo a sucesión á fronte do PP de Galicia. Tempo despois Feijóo colocouno no Senado e, o pasado outubro, no porto de Vigo. O seu homólogo no porto de Marín é José Benito Suárez, marido de Ana Pastor, no cargo desde que o PP recuperou a Xunta en 2009 grazas a que, aínda que os portos pertencen ao Estado, o Goberno autonómico ten maioría no seu consello de administración. Un consello, o de Marín, no que está presente como vogal en representación da Xunta Paloma Rueda Crespo, tía do vicepresidente do Goberno galego Alfonso Rueda e directora do Centro Tecnolóxico do Mar (Cetmar) que ten a súa sede no porto de Vigo.

Feijóo situou o exconselleiro no Porto de Vigo mentres o de Marín segue dirixido polo marido da ministra de Fomento

Preguntada o pasado xoves por este conflito nun acto do PP no que estaba presente o seu marido, a ministra Pastor eludiu decantarse publicamente por un bando, o que na práctica supón apoiar a chegada de Maersk a Marín. Pastor dixo que este é “un asunto entre empresas privadas” que elixen con liberdade os seus provedores de servizos e que a operación “non depende das institucións”. Porén, empresas viguesas usuarias do porto e o propio López Veiga xa saíron aos medios a criticar que as condicións de traballo autorizadas polo Estado no porto de Marín son menos esixentes que as de Vigo, o que faría que os custes laborais que asume a empresa concesionaria da estiba no primeiro, Pérez Torres, lle permitan facerlle a Maersk unha oferta máis competitiva que a de Termavi.

A Consellería do Mar, que salienta periodicamente o seu papel de coordinadora dos portos, evita posicionarse no conflito

Pola súa banda, a Xunta, a través da Consellería do Mar, salienta periodicamente o seu papel de coordinadora do traballo das cinco autoridades portuarias que hai en Galicia: Vigo, Marín e ría de Pontevedra, Vilagarcía, A Coruña, Ferrol-San Cibrao. Porén, nesta ocasión o departamento que dirixe Rosa Quintana é o único que non fixo declaracións sobre o conflito. Tampouco atendeu a petición deste medio para coñecer a súa postura.

Por último, a entrada no conflito do Concello de Vigo acusando a Xunta e Fomento de prexudicar a cidade pon á súa vez o foco no concello de Marín, gobernado pola popular María Ramallo, con boas relacións tanto na Xunta como en Fomento e que de momento limitouse a congratularse pola chegada de Maersk ao seu porto pero evitando declaracións altisonantes. O contrario que a presidenta da Deputación de Pontevedra, a socialista Carmela Silva, man dereita do rexedor vigués, quen tamén criticou á Xunta pola perda que para Vigo supón a marcha de Maersk, sen ter en conta que ese tráfico de colectores non se move da provincia que dirixe.

José Benito Suárez, presidente do porto de Marín Dominio Público Praza Pública

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.