Andrés Rodríguez Morado publica no blog de arte de Praza, Emprazarte, unha homenaxe ao patrimonio cultural galego.
Velaquí unha compresión zip cronolóxica, para disfrutares neste verán que despunta, dunha escolma de antollos de arte galega, tanxible e man-made, desde o megalitismo até hoxe. Esquezámonos por un tempo do telexornal, dos ceos nubrados e chuvias máis intensas na franxa atlántica, dos frigoríficos polos montes, dos lumes, dos caciques, das cacicadas, dos bandullos cheos, das universidades en bancarrota, do Luar, das fervenzas reacionarias, dos souvenirs na Rúa do Vilar, da cuota láctea, dos cen millóns de eucaliptos, da uralita, dos kafkianos del Jaján, da Real Banda Escocesa de gaitas da Deputación de Ourense, e demáis palla morta. E disfrutemos do patrimonio da nosa Terra, a que de verdade perdurará.
Disfrutemos o dolmen de Dombate, a anta de Axeitos, o labirinto de Mogor en Marín, o Castro de Baroña, o Castro de Santa Tegra, a Cabeza de Rubiás no Museo de Ourense, a Muralla de Lugo, o ¿ninfeo? de Santa Eulalia de Bóveda, a Torre de Hércules, o casco de Leiro no Museo Arqueolóxico de A Coruña, o Torque de Burela no Museo de Lugo, o Sarcófago do Conde Santo no Mosteiro de Vilanova de Lourenzá, San Pedro de Rochas en Esgos, a igrexa de Santa Comba de Bande, a de San Xes de Francelos en Ribadavia, a de San Miguel de Celanova, a Catedral de Santiago de Compostela toda (o Pórtico da Gloria, Eva e David na Porta de Praterías, a portada da Sacristía, a fachada do Tesouro e a Berenguela), Santa María do Sar en Compostela, a igrexa de San Miguel de Bréamo en Miño, a de Santa María de Cambre, a de Santa María do Campo en A Coruña, a de San Antoniño de Toques, a de San Xoan de Portomarín, o capitel do rico Epulón e o pobre Lázaro en San Martiño de Mondoñedo en Foz, a igrexa de San Miguel de Eiré en Pantón, a de Santa María de Xunqueira de Ambía, a de Santa María de Augas Santas en Allariz, a do Cristo da Ermita dos Penedos en Allariz, a igrexa de Santa María de Vemil en Caldas de Reis, a sala capitular do Monasterio de Sobrado dos Monxes, a igrexa de Santa María de Armenteira en Meis, a de San Francisco en Betanzos (o sepúlcro de Fernán Pérez de Andrade), a de Santo Domingo de Bonaval en Compostela (as escaleiras), a Catedral de Tui (o Pórtico Real), a Catedral de Ourense (as cores do Pórtico do Paraíso e la Capela do Santo Cristo), a Catedral de Lugo (os ferraxes da Porta Norte, a Capela Maior e a Capela da Virxe dos Ollos Grandes), a de Mondoñedo, a igrexa de Santa María do Azogue en Betanzos, a porta do Colexio de San Xerome, os frescos da igrexa de Vilar de Donas, a Casa da Inquisición en Ribadavia, a ponte de Xuño en Riveira, o Pazo de Xelmírez en Compostela, o Castelo de Pambre en Palas de Rei, o de San Antón en A Coruña e o de Soutomaior, o Hospital Real en Compostela, o Colexio Fonseca en Compostela, as estatuas da porta de San Martín Pinario tamén en Compostela, a igrexa de Santa María de Banga en O Carballiño, a fachada de Santa Clara de novo Compostela, o patio do Hospital de San Roque en Compostela, a Casa do Cabildo en Compostela, a fachada de Santa Eufemia en Ourense, a do Mosteiro de Celanova e a de Samos, o Pazo de Oca en A Estrada e o da Picoña en Salceda de Caselas, o Mosteiro de Oseira, os hórreos en Combarro, o cruceiro do Hío en Cangas, a sillería do coro do Mosteiro de Celanova, o Retablo Maior de San Martín Pinario, o Cristo de Conxo, a cabeza do porco na Ponte do Porco en Miño, o Pazo de Raxoi, a igrexa de san Xián en Ferrol, o templo da Peregrina en Pontevedra, a Casa Cornide en A Coruña, o San Xurxo da fachada de San Xurxo en A Coruña, a cerámica de Sargadelos da terceira época, o Círculo das Artes de Lugo, o Teatro Jofre en Ferrol, a ponte vella sobre o Miño Tui-Valença e a do Barqueiro, a fonte de Diana na Praza do Campo de Betanzos, a luz dos interiores das pinturas de Pérez Villamil, calquera paisaxe de Serafín Avendaño, o Templo da Vera Cruz en O Carballiño, o edificio do Banco Pastor en A Coruña, as mulleres de Asorey, Sargadelos outra vez, as paisaxes de Lloréns, a Festa Galega, Náufragos de Corredoyra, as cores de Luis Seoane, Álbum Nós de Castelao, Muller con cabra de Maruja Mallo, Xogando na praia de Granell, a igrexa de Santa Cruz en Oleiros de Fisac, a abstracción de Silverio Rivas, as figuras de Leiro, as formas de Antón Patiño, as fotos de Vari Caramés, os pedruscos de Manolo Paz, as paisaxes conxeadas de Antonio Murado, o interior do CGAC de Siza e o do Museo de Bellas Artes de A Coruña de Gallego, as instalaciones de Monica Alonso e as de Jorge Perianes, e o de Enrique Lista.