Láser, aspersores, barreiras: sete anos despois da inauguración da A-8, así son os inventos que paliarán a néboa

Vídeos dos prototipos contra a néboa da A-8 CC-BY-SA Ministerio de Transportes

A solución non chegará ata unha década despois de entrar en servizo o treito do Fiouco, o 3 de febreiro de 2014, xa que tras as probas aínda en marcha dos prototipos haberá que contratalos e instalalos a gran escala

O 3 de febreiro de 2014 a daquela ministra de Fomento, Ana Pastor, e o presidente Feijóo inauguraron o último treito pendente da A-8, 16 quilómetros ao seu paso polo alto do Fiouco, entre Mondoñedo e Abadín, que custaron uns 200 millóns de euros. Desde aquela a néboa da zona vén obrigando a cortes recorrentes do tráfico para evitar accidentes como o sinistro múltiple cunha falecida e medio cento de feridos ocorrido medio ano despois da súa apertura. Sete anos despois daquela inauguración, o Ministerio de Transportes está a probar agora no lugar varios prototipos cos que intentar paliar a falta de visibilidade, inventos que aínda hai que validar e contratar e instalar a gran escala e que polo tanto non serán útiles para a circulación ata unha década despois da apertura da autovía.

Tras o longo proceso de solicitude pública de ideas iniciado en 2015, as 26 propostas recibidas foron reducíndose primeiro a sete que se analizaron de xeito teórico e en laboratorio e agora a catro cuxos prototipos instalados nos últimos meses en varios espazos xunto á A-8 ao seu paso polo Fiouco aínda deben ver validado o seu funcionamento real. O propio ministerio sinala que o período de experimentación dos prototipos que se comezaron a instalar na zona en outubro e que o delegado do Goberno presentou en novembro, está estimado en 5 meses pero estará “condicionado por períodos de néboa”. Unha néboa que se concentra especialmente na primavera ou o verán, pola chegada de aire húmido do Cantábrico que se condensa.

O prototipo ou combinación deles que consigan ser validados ao longo deste ano aínda deberán ser licitados en concurso público para a súa construción a gran escala, proceso que implica a redacción dos proxectos técnicos necesarios e que aínda que se puidese lanzar a finais deste 2021 non estaría adxudicado ata finais de 2022. E despois aínda hai que executar as obras físicas de instalación, polo que a solución á néboa na A-8 non chegaría ata unha década despois da súa inauguración

Á espera de que se complete todo o proceso, e tras avanzar primeiro fotografías, o ministerio publicou na súa web vídeos con recreacións en movemento dos catro prototipos que están a ser probados e descricións das súas principais características. Son estes:

Balizamento con luz láser

© Ministerio de Transportes

Proposto pola empresa Tecnivial, denomínase Sistema AXM-16 V2 de balizamento con luz láser. “Composto por un conxunto de elementos de balizamento autónomos, permite delimitar con tecnoloxía láser o trazado da vía de circulación en situacións de moi baixa visibilidade. Dispón dun módulo de detección de automóbiles circulando a velocidades anormais que permite alertar a outros condutores de dita circunstancia”.

Sinalización horizontal con tecnoloxía LED proxectada sobre a calzada

© Ministerio de Transportes

Proposto pola unión temporal de empresas (UTE) formada por Sener e API Movilidad. “Empregando un sistema de tecnoloxías de monitorización activa instalado na propia vía, permite combinar os datos obtidos en tempo real e informar e guiar aos condutores mediante sinais automáticos proxectados na calzada con tecnoloxía LED”.

Sistema de difusión automático por aspersores de materiais higroscópicos

© Ministerio de Transportes

Proposto por Constructora San José. “A través dunha estrutura metálica de soporte fixo a xeito de pérgola permite a difusión automática dun material higroscópico que aglutina as gotas de auga no aire e dá lugar a outras de maior tamaño que se precipitan en forma de chuvia”. 

Combinación de barreiras estáticas e dinámicas que empregan dispositivos fluído mecánicos

Proposto por Typsa. “Constituído por unha combinación de barreiras estáticas e dinámicas, desvía a néboa a unha altura tal que non afecte ao tráfico. As barreiras estáticas propóñense con perfís de terreo favorables, para desviar pasivamente o fluxo de néboa, mentres que as barreiras dinámicas empregan ventiladores de eixo vertical situados nunha aliñación transversal á dirección do vento”.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.