Andrés Ayala (PP) defende que as medidas de seguridade eran "as adecuadas para a velocidade permitida" e pide non confundir a "responsabilidade ou capacitación das persoas que fan que todos os días saian trens" coas responsabilidades políticas.
Fálase
Laura Seara (PSdeG-PSOE) sinala que esperaba dos presidentes de Renfe e Adif "algo máis ca unha actuación notarial". "A frialdade pode chegar a molestar", asegura.
Afectados por preferentes preparan para mañá unha nova retirada conxunta de fondos de NCG Banco. Será a segunda para varias agrupacións e o obxetivo é "facer presión".
Polo PSOE, Rafael Simancas, que pide coñecer "en que condicións de seguridade está o sistema ferroviario". Defende a seguridade dos trens híbridos e a "eficacia" tanto do sistema ERTMS coma do ASFA.
Gaspar Llamazares (IU) lamenta que as intervencións dos responsables de Renfe e Adif foran moi "casuísticas" pero moi pouco "causais". E denuncia que "se o factor humano é o determinante nun accidente de Alta Velocidade, ou velocidade alta, non temos nada que facer".
A taxa de paro de Grecia marca un novo récord en maio e chega ao 27,6%. En 2010, cando o país foi rescatado pola troika, o índice do desemprego era do 12%. Entre os menores de 25 anos o desemprego afecta ao 65%.
Por que sabendo que non estaba o ERTMS na zona non se puxeron as balizas que permitisen operar o sistema ASDA dixital? pregunta De las Heras, deputada pola Esquerda Plural. "Quedan moitas responsabilidades técnicas e políticas que dirimir" e pide "que non se busquen saídas "pola porta de atrás". Acusa ao ministro José Blanco, a Nuñez Feijóo e aos presidentes de Adif e Renfe de "afanarse en decir que era 'Alta Velocidade' cando en tal caso sería 'velocidade alta'".
O deputado de UPyD, Martínez Gorriarán afirma no Congreso que "hai responsabilidades políticas moi serias" na traxedia de Santiago. Ademais asegura que por conveniencias do Goberno, tanto deste como do anterior, "vendeuse fume" coa Alta Velocidade.
Rosana Pérez fala de "fallo técnico" e pregúntase si a operatividade do ERTMS é unha das causas da traxedia. Acaba a súa intervención mencionando os recortes: "Creen que os recortes presupuestarios, os ERES e as penalizacións salariais no caso de retrasos influen nos accidentes?"
Rosana Pérez, do BNG, lamenta no Congreso"a présa en sinalar unha causa única e un único culpábel". Ademais afirma que no tramo Ourense- Santiago o sistema ERTMS funciona nos trens Avant, pero non nos Alvia e asegura que "houbo moitas présas para inaugurar ese tramo"