Pontevedra vivirá este sábado varias mobilizacións antitaurinas. Ás 20 horas está convocada unha manifestación na Praza da Peregrina. Ademais, o colectivo Igualdade Animal organiza ás 11.30 horas unha cadea humana que rodeará a Praza de Touros.
![](https://praza.gal/media/cache/live_image/xornal/uploads/falase/foto/52050a7a9deb2-5200eafd4f686-foto.jpg)
Pontevedra vivirá este sábado varias mobilizacións antitaurinas. Ás 20 horas está convocada unha manifestación na Praza da Peregrina. Ademais, o colectivo Igualdade Animal organiza ás 11.30 horas unha cadea humana que rodeará a Praza de Touros.
Ana Pastor pecha a súa comparecencia respondendo as preguntas dos distintos grupos. Recoñece que había "algunhas interacións" entre o ERTMS e o ASFA e "os técnicos decidiron que mentres non se solucionase había que recorrer ao ASFA". A ministra de Fomento concorda coa necesidade de crear "unha comisión específica que analice como está o sistema e como se pode mellorar". Toda a información, nuns minutos en Praza.
Simancas (PSOE) destaca que "non hai aforro nin présa que pase por riba da seguridade, nin agora nin antes". O voceiro socialista afirma que o obxectivo do seu grupo é "estar coas vítimas, esclarecer as bases do accidente e poñer as bases para que isto non volva ocorrer". Laura Seara (PSdeG-PSOE) reclama "a modernización do ferrocarril e a chegada da alta velocidade a Galicia".
A deputada da Esquerda Plural, Ascensión de las Heras, tamén pide a creación dunha comisión parlamentaria de investigación e denuncia que "a causa non se debe só a un fallo humano, como queren facer ver tanto o actual Goberno coma o anterior". Conclúe que PP e PSOE "fan piña para evitar a súa responsabilidade".
Rosana Pérez critica que a oficina de atención de afectados se instalase en Madrid "a pesar de que a maioría dos afectados son galegos" e conclúe que "o Estado trata a Galicia como menor de idade".
Comeza a intervención na Comisión de Rosana Pérez (BNG), que pide "transparencia" e reclama a creación dunha comisión parlamentaria de investigación. Critica que "houbo presa por culpar o maquinista" e asegura que as comparecencias de onte e hoxe "deixan claro que o treito onde se produciu o accidente non era de Alta Velocidade".
Ana Pastor anuncia que como consecuencia do accidente de Angrois "púxose en marcha un proceso de revisión xeral da seguridad en toda a rede ferroviaria" e e que en base a esta análise se adoptarán decisións. Lanza unha bateria de 19 medidas, entre as que destaca a de "dotar de protección, con secuencias de balizas ASFA, as zonas onde se produce unha importante redución de velocidade" e a de "promover un maior desenvolvemento do ASFA dixital para que conte con maior capacidade de transmisión".
Pastor explica os cambios no ancho da via e no sistema de seguridade. Afirma que no proxecto inicial a liña se propuxo o ancho internacional, pero optouse por montar todo o treito en liña convencional, porque o paso por dous cambiadores de ancho provocaba una atraso "innecesario". Así, cambiouse tamén o sistema de seguridad ERTMS o sistema ASFA
Pastor sinala que o estudo informativo para a liña Ourense-Santiago se iniciou en 1999, con cinco alternativas de trazado, pero todas elas con idéntiva solución para a entrada a Compostela. O proxecto para este treito realizouse en 2009 e recollía a instalación de ERTMS en todo o trazado, segundo a ministra de Fomento.
A ministra de fomento anuncia na súa comparecencia ante o Congreso que cederá a Angrois uns terreos propiedade de Adif para ofrecer servicios á comunidade, tal e como pediron os veciños.