A Xunta prorroga ata 2027 a concesión das ITV, de hai 35 anos, a cambio de que a empresa rebaixe a tarifa menos dun euro

O vicepresidente económico da Xunta nunha visita a unha ITV en 2015 CC-BY-SA Xunta de Galicia

A decisión anunciouna a concesionaria, que o pasado ano ingresou 53 millóns, mentres a Xunta salienta que o acordo evita só este ano unha suba pola inflación do 6,5%, pero non explica por que non convoca un novo concurso á busca de mellores ofertas

Desde finais dos anos 80 a inspección técnica de vehículos (ITV) está en Galicia en mans da empresa Supervisión y Control (SYC), propiedade ata 2017 dun grupo controlado polos empresarios Amador de Castro e Epifanio Campo, este último falecido en 2016. Adquirida hai catro anos por Applus+, a empresa, que o pasado ano tivo uns ingresos de 53 millóns de euros, vén de obter unha nova prórroga da súa concesión por parte da Xunta ata 2027. 

O Goberno galego asegura que o acordo para a prórroga permitirá rebaixar as taxas “este ano” un 1,42%, o que supón menos dun euro na gran maioría de categorías de vehículos, pero non explica por que non convoca un novo concurso público en busca de mellores ofertas.

Comunicado da empresa á CNMV informando da prórroga da concesión e nota de prensa posterior da Xunta na que se oculta a prórroga e só se fala da rebaixa de tarifas que se aplicará só este ano CC-BY-SA Praza Pública

A prórroga da concesión das ITV, que remataba a finais de 2023, foi desvelada este luns pola propia concesionaria nunha comunicación á Comisión Nacional do Mercado de Valores (CNMV). O documento fala dunha “modificación contractual do contrato de concesión para a prestación do servizo público de ITV subscrito por Supervisión y Control, SAU, filial de Applus e concesionaria do servizo na Comunidade Autónoma de Galicia”. 

A empresa di compracerse en anunciar que “a Xunta de Galicia notificou a continuidade da concesión para realizar inspección técnica de vehículos (ITV) na Comunidade Autónoma ata o final do ano 2027”. Applus+ di que investirá en novas liñas de inspección e que “por outro lado, os clientes beneficiaranse dunha redución neta de tarifas lixeiramente inferior ao 1,5% comparadas cos prezos de 2021”. E engade que “o contrato de concesión xa contemplaba, desde o seu inicio, posibles prórrogas adicionais máis alá de 2027”, tras as prórrogas que xa foi recibindo durante os gobernos de Fraga e de PSdeG e BNG.

O comunicado da empresa ante a CNMV, das oito da mañá, foi seguido hora e media despois por unha nota de prensa da vicepresidencia económica da Xunta que omite por completo calquera información a respecto da prórroga da concesión. O Goberno galego informa só de que “a Xunta acordou coa empresa concesionaria”, sen indicar a cambio de que, “a redución das tarifas para este ano nun 1,42%”.

O vicepresidente Francisco Conde nunha visita a instalacións de SYC CC-BY-SA Xunta de Galicia

Segundo a Xunta, “con esta medida os consumidores non terán que asumir o incremento do IPC, do 6,5% en 2021”, que segundo di aumentaría o prezo do servizo “entre 2 e 3 euros” segundo o vehículo. Porén, a rebaixa conseguida só se aplicará “este ano”, polo que a inflación seguiría aumentando as taxas nos próximos anos.

A rebaixa que se aplica este ano reduce a ITV dos turismos diésel de 47,36 a 46,75 euros, e das motos de 34,97 a 34,54 euros

A Xunta só desvelou este luns os importes concretos das tarifas de inspección para dúas categorías de vehículos, os turismos diésel e as motocicletas. Os primeiros, di a Xunta, terán un custo de 46,75 euros, mentres que ata agora custaban 47,36 euros, e as segundas pasan de 34,97 a 34,54 euros. 

O Goberno galego argumenta que “con esta nova planificación se está dando continuidade ao traballo realizado nos últimos anos, a través da concesionaria, en materia de innovación para mellorar a seguridade viaria e permitir que os vehículos contribúan á sustentabilidade do medio ambiente”. Nada di o comunicado da Xunta de por que optou por unha nova prórroga do contrato en lugar de convocar un novo concurso con tempo antes de que rematase a prórroga vixente dentro dun ano, novo proceso no que a libre competencia podería facilitar mellores ofertas desta ou doutras empresas.

A Xunta vén prorrogando contratos de todo tipo sen convocar novos concursos públicos, o que dificulta a entrada no mercado de novas empresas. O Consello de Contas e a Comisión Nacional dos Mercados e da Competencia veñen advertindo contra unha práctica contraria ao libre mercado e habitual do Goberno galego en contratos e concesións de servizos de todo tipo pero especialmente reiterada na xestión de vehículos.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.