Feijóo obvia o plan de aeroportos que mercou por 30.000 euros e acusa os alcaldes de "rirse dos cidadáns"

Aeroporto de Lavacolla © Aena Aeropuertos

No ano 2013 dúas das tres cidades galegas con aeroporto tiñan gobernos do PP con maioría absoluta. Foi daquela, no inicio da segunda lexislatura con Alberto Núñez Feijóo na Presidencia cando a Xunta decidiu dar un paso concreto a respecto da "coordinación" das terminais. Tras anos expresando o desexo xenérico de que Lavacolla, Alvedro e Peinador funcionasen como "un aeroporto único" con "tres pistas" o Goberno galego puña sobre a mesa 30.000 euros para encargar un informe que serviría de base a un plan estratéxico do sistema aeroportuario galego. Facíao malia non ter competencias ao respecto e mentres o Ministerio de Fomento, que si as ten, elaboraba un documento semellante. Apenas un ano despois o propio Feijóo daba un paso atrás na materia e agora, xa sen ningún goberno conservador nestas urbes, profunda nesa postura cun duro ataque aos alcaldes da Coruña, Santiago e Vigo.

Como avanzou Praza.gal, o contrato daquel informe reclamáballe á empresa adxudicataria do contrato -un proceso negociado sen publicidade que finalizou cun custo de 28.000 euros- unha "análise da situación do transporte aéreo en Galicia e na rexión norte de Portugal". En concreto, a Xunta pedía un documento que detallase "a oferta de voos dende as tres terminais de Galicia, analizando a viabilidade de cada un". Adicionalmente, pedíalle á consultora encargada do traballo "unha análise dos acordos establecidos" polas Administracións públicas coas aeroliñas, "especialmente" coas de baixo custe. Con datos coma esta, indicaba, a Xunta aspiraba a poder "explicar a situación actual dos aeroportos de Galicia e definir as liñas mestras que definan a xestión que debe realizarse a curto e medio prazo".

Dende que a Xunta encargou e pagou aquel informe o Ministerio de Fomento tamén culminou o seu e, adicionalmente, puxo en marcha o Comité de Coordinación Aeroportuaria de Galicia, un órgano interadministrativo que polo momento apenas deu resultados concretos. Mentres, os novos alcaldes da Coruña e Santiago, Xulio Ferreiro e Martiño Noriega, lanzaron varias mensaxes a prol da "coordinación" e instaron a Xunta a canalizala, mentres que o rexedor vigués, Abel Caballero, asegurou estar "disposto á cooperación" sempre que "ninguén lle pida a Vigo que paralice o seu despegue aeroportuario".

En 2013 a Xunta pagou case 30.000 euros por un informe para, entre outros aspectos, coñecer os acordos coas aeroliñas dos concellos, aos que agora reclama eses datos

É neste punto no que agora, con melloras nos tráficos dos tres aeroportos e de novo entre acusacións cruzadas de norte a sur, o propio Feijóo advirte de que se mantén fóra da escena. "A coordinación aeroportuaria é necesaria con independencia de que o número de pasaxeiros suba ou baixe", dixo este xoves o presidente, quen sen concreción ningunha asegura agora que o seu Goberno non realizará acción ningunha ata que "os alcaldes se deixen de liortas" que manteñen para, acusa, "quedar ben diante dos seus cidadáns e rirse dos cidadáns no seu conxunto".

Co informe encargado en 2013 definitivamente gardado nas gabetas de San Caetano o presidente evidencia agora que "lamentablemente, a comunidade autónoma non ten ningunha competencia aeroportuaria, ningunha -o PP levou no seu programa de 2009 reclamar ese traspaso-" e asegura que a "coordinación" só dependerá dun "exercicio de vontade dos alcaldes, de Aena e da Xunta". Pero para realizala, afirma, "temos que saber cales son as axudas dos concellos as aeroliñas", as mesmas que pediu coñecer en 2013 a través do devandito informe. "Mentres [os concellos] neguen esa información, non é posible facer ningunha coordinación", di.

Así as cousas, mentres o novo ministro de Fomento non semella incluír entre os seus plans iniciativas concretas para os aeroportos galegos, o conflito semella que regresará a onde leva máis tempo. Para Feijóo pouco máis hai que "plantexamentos interesados dos alcaldes" que, acusa, "utilizan os aeroportos como arma política para ir contra a cidade do lado" e "gañar votos" na propia.

Feijóo, tras presidir o Consello © Xoán Crespo

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.