Pilotos de helicópteros alertan da posible paralización dos servizos de emerxencias aéreas

Helicóptero de Salvamento Marítimo da Xunta operado por Babcock-Inaer Dominio Público Gardacostas de Galicia

O Sindicato Libre de Trabajadores Aéreos critica os recortes anunciados por Babcock, adxudicataria da maioría dos servizos aéreos da Xunta, como o 112, Salvamento Marítimo ou a loita contra incendios

O Sindicato Libre de Trabajadores Aéreos (SLTA), principal organización de pilotos encargados de traballos aéreos con helicópteros e avións, como os servizos de emerxencias, alerta da posible paralización destes en toda España tras o anuncio de rebaixas nas condicións laborais realizado pola empresa Babcock, principal adxudicataria da Xunta, para a que opera os helicópteros do 112, Salvamento Marítimo ou extinción de incendios.

A multinacional británica Babcock adquiriu a antiga Inaer, empresa de cabeceira da Xunta desde hai anos cuxos contratos viñan rexistrando todo tipo de irregularidades, segundo constatou o Consello de Contas, e que está a ser investigado a nivel estatal no denominado cartel do lume. É a empresa á que a Xunta lle está a alugar os helicópteros de Salvamento Marítimo despois de venderllos a metade de prezo por considerar que quedaran obsoletos. E é tamén a mesma empresa pola que foi imputado o máximo responsable da loita contra os incendios da Xunta, que lle encargou a dedo traballos sen ningún tipo de contrato polo medio, ilegalidade que o xulgado non considerou delito.

Helicópteros contra incendios de Inaer, adquirida por Babcock Dominio Público CIG

Os contratos da Xunta coa empresa veñen rexistrando todo tipo de irregularidades constatadas polo Consello de Contas e a Xustiza

Babcock opera tamén o servizo aéreo das emerxencias do 112 e vén prestando tamén o dos helicópteros sanitarios do 061, que perdeu nun longo proceso administrativo aínda non resolto por completo que a Xunta se viu obrigada a paralizar ata catro veces pola loita entre ela e a outra empresa competidora, Habock-Eliance, presidida polo antigo impulsor de Inaer.

Tras ser adquirida por Babcock, Inaer foi condenada pola Audiencia Nacional a pagar 9,3 millóns de euros a Facenda. Agora o SLTA denuncia que Babcok pretende aplicar aos seus pilotos rebaixas salariais dunha media dun 13% e un empeoramento das condicións laborais e reclama unha intervención das administracións advertindo de que do contrario poderían paralizarse os servizos de emerxencias. “A posibilidade dunha convocatoria de folga parece cada día máis plausible, á vez que un grande número de traballadores manifestou a súa intención de renunciar ao seu posto en busca doutros destinos mellor remunerados e valorados”.

 “Debido á ausencia de traballadores cualificados, estas operacións esenciais para o Estado, as Comunidades Autónomas e, evidentemente, para o cidadán, poden quedar inoperativas por falta de persoal”, di o sindicato, engadindo que “o risco é dobre, xa que a seguridade das operacións pode verse gravemente afectada”. O sindicato sinala a responsabilidade das administracións na actual situación “xa que á hora de adxudicarse os contratos públicos, prímase o prezo final sobre outras cuestións como a calidade do servizo, destinando cada ano que pasa menos orzamentos aos servizos de emerxencias”.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.