
Unha década pedindo e negando a transferencia da AP-9
LIÑA DE TEMPO O Parlamento vén de reclamar por unanimidade o traspaso da Autoestrada do Atlántico á Xunta, unha petición aprobada e rexeitada en numerosas ocasións ao longo dos últimos dez anos.
LIÑA DE TEMPO O Parlamento vén de reclamar por unanimidade o traspaso da Autoestrada do Atlántico á Xunta, unha petición aprobada e rexeitada en numerosas ocasións ao longo dos últimos dez anos.
Os populares rexeitan no Congreso as emendas do BNG á lei de estradas que pedían a transferencia. Antes de retornar ao Goberno galego o PP defendía que o traspaso serviría para acometer unha "reformulación total do deseño da autoestrada".
A concesionaria da Autoestrada do Atlántico sustenta as súas proxeccións en sucesivas subas de tarifas. A empresa prevé a instalación de novas máquinas de cobramento automático aínda que só son utilizadas polo 19% dos vehículos.
A AP-9 ingresou 127,8 millóns de euros por peaxes en 2014, un 2% máis que no ano anterior, mentre o tráfico subiu só un 0,4% e seguiu prescindindo de persoal e instalando peaxes automáticas.
Rosana Pérez e Ana Pontón presentaron este venres a Proposición de Lei para transferir a Galicia a autoestrada AP-9, que será debatida no Parlamento galego. As deputadas lebmbraron que Audasa recada cada día 320 mil euros
O Goberno central aproveita o estancamento do IPC para decidir que non haxa subas nas tarifas das autoestradas de peaxe en 2015 un ano despois de permitir que, por primeira vez, percorrer a AP-9 supere os 20 euros. Audasa recada uns 300.000 euros diarios mentres teima en provocar atascos e reduce sistematicamente o seu persoal.
A Autoestrada do Atlántico regresou ás perdas de tráfico entre xullo e setembro tras unha lixeirísima recuperación do período estival de 2013. Audasa segue a negarse a erguer as barreiras cando provocan atrancos no tránsito mentres as chamadas de atención da Xunta e de Fomento seguen sen dar resultado ningún.
Autopistas del Atlántico pechou 2013 co cadro de persoal máis reducido dende a apertura do trazado entre A Coruña e Vigo. Mentres, prevé seguir instalando as cabinas de cobro automático que favorecen os atascos.
O 18 de agosto de dentro de trinta e catro anos finaliza o período concesional da AP-9, que acumula indignación cidadá mentres ingresa uns 300.000 euros diarios en peaxes. Repasamos a historia da principal vía de comunicación terrestre do país e da súa concesionaria. Infografía no interior
O Ministerio ábrelle expediente informativo polas "demoras excesivas" que se dan acotío nas peaxes, algo que xa fixera hai dous anos sen resultado ningún.
Cualifica de "prexuízo inadmisible" a reiteración de colapsos na autoestrada sen que se acheguen solucións mentres o Goberno galego limítase a pedirlle á concesionaria que "poña medios" e opta por darlle "toques de atención". As retencións repetíronse na pasada fin de semana.
Mentres a AP9 segue perdendo usuarios e usuarias, vías alternativas coma a N-550, a N-651, a A-55, ou a N-634 manteñen ou incrementan o seu tráfico