'A Coruña non se vende' reclama na rúa a titularidade pública dos terreos portuarios e condonar a débeda por Punta Lagosteira

Manifestación pola titularidade pública dos terreos portuarios da Coruña, este 30 de maio CC-BY-SA Marea Atlántica

"A Coruña non se vende". Baixo este lema, centos de persoas volvéronse manifestar este 30 de maio nas rúas coruñesas para rexeitar a "privatización e venda dos peiraos" interiores da cidade unha vez liberados das actividades portuarias, que se trasladan ao porto exterior de Punta Lagosteira. A "titularidade e xestión públicas" dos terreos e un "horizonte portuario" baseado "nos equipamentos, zonas verdes e espazos libres" e mais "usos produtivos non contaminantes, vencellados á economía azul", estiveron no centro das reclamacións fronte ao posible paso a mans privadas e eventuais promocións inmobiliarias.

Que os peiraos exteriores non sexan vendidos cando finalice neles a actividade portuaria volveu estar no centro da mobilización, convocada por Defensa do Común e apoiada por máis de medio cento de colectivos, entre eles forzas políticas como BNG, Marea Atlántica, Alternativa dos Veciños ou Podemos

A mobilización, coa asistencia condicionada pola pandemia, estivo convocada pola Comisión en Defensa do Común e estivo apoiada por máis de sesenta colectivos. Entre eles, formacións políticas locais como a Marea Atlántica ou Alternativa dos Veciños; tamén o BNG local e mais a súa portavoz nacional, Ana Pontón, ou o deputado de Galicia en Común e secretario xeral de Podemos Galicia, Antón Gómez-Reino. A principal reivindicación: que os peiraos interiores da Coruña non sexan vendidos cando sexan desafectados do seu uso portuario e que a cidade poida decidir o futuro da súa fachada marítima, clave no desenvolvemento próximo da urbe. 

A manifestación deste domingo lembra á que se celebrou xa en 2017 --na que o daquela alcalde, Xulio Ferreiro (Marea Atlántica), presente na marcha deste domingo, animara á cidadanía a participar e onde se xuntaran unhas 7.000 persoas-- e os convocantes pretenden virar o camiño emprendido pola Xunta, que aposta por vender o peirao de San Diego para construír alí vivendas e poder financiar a débeda que o Porto da Coruña mantén aínda coa Administración central pola construción do porto exterior. 

Cabeceira da manifestación pola titularidade pública dos terreos portuarios da Coruña, á altura da Mariña CC-BY-NC-SA BNG

Uns 300 millóns de euros froito das obras de Punta Lagosteira e cuxo maior acredor é o Estado, que continúa sen aceptar unha condonación da débeda --como ocorreu na Comunitat Valenciana-- malia o rexeitamento maioritario á idea inicial pactada para pagala: vender os peiraos interiores para a construción de vivendas. A posibilidade existe mentres non se revisen os convenios asinados en 2004, xa con data de caducidade e sen administración que os reivindique. Polo menos na súa literalidade e previsión de milleiros de pisos. 

Pero Núñez Feijóo xa deixou clara a idea do seu goberno: que a zona de Batería e Calvo Sotelo (88.000 metros cadrados) sexa pública mentres San Diego (perto de 380.000) se abra á construción de vivendas. En total, son máis de 46 hectáreas a desafectar nunha cidade de elevada densidade de poboación e evidente falta de zonas verdes. Os terreos do porto que quedarán liberados equivalen ao 1,25% da superficie total do termo municipal coruñés, de menos de 37 quilómetros cadrados. 

Entre as alternativas que reivindica Defensa do Común está que sexa o Estado quen asuma a débeda que a Autoridade Portuaria ten pendente polas obras de Punta Lagosteira

Entre as alternativas que reivindica a Comisión en Defensa do Común --ou Marea Atlántica e BNG--, que sexa o Estado quen pague a débeda da Autoridade Portuaria por unha obra, lembran, que foi definida como de "interese xeral". E lograr, así, que San Diego poida ser destinado á "economía do mar", a espazos públicas de lecer e zonas verdes, entre outras posibilidades. As reivindicacións deste domingo dirixíronse á Xunta e ao Goberno de España, mais tamén ao concello.

Desde o goberno local a alcaldesa, Inés Rey, reitera o seu rexeitamento á proposta da Xunta para os peiraos e resalta os avances para atopar "solucións financeiras" á débeda, así como da "conexión ferroviaria" e da "redacción dos protocolos que substitúen os convenios de 2004". En vésperas da mobilización, a rexedora realizou un chamamento á "serenidade e á vontade de diálogo de todas as forzas políticas" para "seguir avanzando na integración do porto na cidade".

Remate da manifestación pola titularidade dos terreos portuarios da Coruña, na praza de María Pita, este 30 de maio de 2021 CC-BY-SA A Coruña non se Vende

Inés Rey: "A maioría das forzas políticas da cidade estamos de acordo en que o porto non está en venda"

Tras os primeiros contactos entre administracións, Rey considera que a "folla de ruta" está "clara", mediante unha "moratoria no pagamento da débeda ata 2035" e co "compromiso de que o tren chegará ao porto exterior". "O debate sobre o futuro do porto debe afrontarse con firmeza, pero dende a tranquilidade de saber que a maioría das forzas políticas da cidade están de acordo en que o porto non está en venda". Nesta liña, sinala, o goberno local vai seguir "defendendo, dende a serenidade e o diálogo", a "posición que ten a maioría" da veciñanza, que pasa por "integrar o porto na cidade, volver gozar das instalacións portuarias e mellorar a mobilidade".

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.