A Consellería de Cultura, Educación, FP e Universidades incorporou á proposta trasladada aos sindicatos a redución de alumnado máximo por aula en Secundaria e Bacharelato. Así, a oferta da Xunta inclúe reducir de 25 a 20 o número en Infantil e Primaria, de 30 a 25 en Secundaria e de 35 a 30 no Bacharelato de forma progresiva. Comezaría a aplicarse o vindeiro curso en cuarto de Infantil e logo no resto de cursos dese nivel e de Primaria, mentres que na ESO e no Bacharelato negociaríase o calendario así que se apliquen as novas ratios en Infantil.
Estas foron algunhas das propostas que a Xunta trasladou este venres aos sindicatos na terceira e última reunión da mesa sectorial (CIG, CCOO, ANPE e UGT), antes de trasladarlles o luns o documento definitivo que os representantes dos traballadores avaliarán e decidirán se aceptan ou non.
CIG-Ensino, sindicato maioritario, considera "insuficiente" a proposta, que ve "unha chantaxe"
Ante o borrador presentado este venres, a CIG, sindicato maioritario na educación galega, xa avanzou que considera "insuficiente" e "imposible de apoiar" este documento. "É a custo cero", censurou o secretario nacional de CIG-Ensino, Suso Bermello, que ve a proposta das ratios en Secundaria e Bacharealto "unha declaración de intencións", pero que "non se aplicarían ata 2038".
Mentres, a Consellería considera que os cocientes novos xa se van aplicar a efecto de creación ou supresión de aulas, posto que, por exemplo, se en Secundaria xa se superaban os 30 alumnos e había dúas aulas, pero o ano que vén o número de alumnos descende desa cifra, habería dúas aulas igualmente, mentres que na actualidade permítese que haxa nunha soa.
Educación propón reducir as horas lectivas en Infantil e Primaria dos docentes de 25 a 23 a partir do curso que vén pero obvia Secundaria
Así, aínda que o calendario exposto é "progresivo", segundo aclara Educación, afectará desde xa a todas as etapas, tamén a ESO e Bacharelato. Nesta liña, CCOO cre que o calendario de aplicación é "longo" pero "moi flexible" e ven "satisfactorio" o texto neste punto. "O cociente 20 colócanos en boa forma no ránking do Estado", afirmou o representante de Comisións José Manuel Fontes.
No entanto, non se alcanzou acordo nunha das "liñas vermellas" que marcaban os sindicatos: a redución do horario lectivo, que finalmente terá un apartado específico no documento que se propoña. Así, a Consellería expuxo nesta última negociación reducir de 25 a 23 horas lectivas a partir do curso que vén en Infantil e Primaria, pero os sindicatos reprochan, entre outras cousas, que "non se fai mención a Secundaria".
Os sindicatos non apoian a proposta de redución de horario lectivo do profesorado e piden máis concreción
CCOO xa dixo que non aceptaba a proposta. "Se baixasen de 20 a 19 estariamos a recuperar a metade das horas lectivas perdidas e quedaríanos a outra metade, que quedaría vinculada á do resto de funcionariado", afirmou Fontes.
Pola súa banda, UGT quere coñecer "como vai quedar ao final" este punto, xa que "segundo quede a redacción, quedará a interpretación". Na mesma liña está ANPE que, segundo trasladou o seu presidente, Julio Díaz, que pide un "compromiso e un calendario" para restituír o horario lectivo das 18-21 horas.
Para CIG-Ensino, a redución do horario do profesorado de Infantil e Primaria a 23 horas "está no camiño correcto" para chegar ás 21 horas. Con todo, a central nacionalista incidiu en que non pode prestar o seu apoio a un acordo que "divide o profesorado" e "deixa fóra ao resto de corpos docentes".
Outro dos puntos nos que se avanzou foi no relativo a atención á diversidade onde, respecto dos cocientes, cada alumno cunha discapacidade recoñecida do 33% ou cun grao I de dependencia acreditada, ou cun trastorno grave da conduta acreditada, computará como dúas, mentres que o alumnado cunha discapacidade superior ao 65% ou cun grao II ou III de dependencia computará como tres.
CIG-Ensino aposta pola "unidade sindical" para convocar unha folga que force a Consellería a "aplicar medidas que realmente supoñan unha mellora"
Este apartado, a CIG valórao positivamente, aínda que cre que na práctica "hai moito alumnado que ten unha casuística moi importante, pero non ten ese recoñecemento e non computaría". Para UGT, en palabras da súa secretaria de Ensino, Sandra Montero, amplíase "un pouco" o espectro, pero lamenta que non lles trasladaron cantos alumnos atópanse nestes momentos nesas condicións.
En canto ao ámbito salarial, as novidades do documento presentado este venres son que o complemento que reciben os docentes por formación permanente exponse a dous anos e cun incremento do 20% e increméntase o complemento de sexenios ao 20%, cun prazo do 10% en xaneiro de 2024 e o outro 10% ao ano seguinte. Ademais, incrementa o complemento das funcións de inspección e dirección a 60 euros.
Así, mentres a Consellería se considera "satisfeita", a CIG considera unha "chantaxe" que Educación "dea por finalizada a negociación" deste xeito e que o vindeiro luns se lles traslade ás organizacións sindicais o papel de decidir "se se entregan ou non á chantaxe" de que "non se aplicará ningunha medida se non se asina algunha organización sindical".
Ante esta situación, Bermello recoñeceu que "a mellor opción é a unidade sindical", que ninguén "entrase ao trapo" e que todos os sindicatos convoquen "unha folga para forzar á Consellería a aplicar as medidas que realmente supoñan unha mellora".