O tren a Marín gañou á veciñanza dos Praceres: tras 20 anos de riscos e sentenzas comezan as expropiacións para dous pasos inferiores

Vías do tren ao porto de Marín atravesando a praza dos Praceres, en Lourizán, Pontevedra © Google

Adif somete a información pública o proxecto para dar resposta ás condenas xudiciais contra o trazado ferroviario inaugurado en 2002 polo medio dunha praza pública, que acabaron consentindo que sexan peóns e coches os soterrados e non as vías

En xullo de 2002 o porto de Marín recibiu por primeira vez un tren. Fíxoo atravesando a praza do núcleo urbano dos Praceres, que forma parte da parroquia pontevedresa de Lourizán. Este venres, case dúas décadas despois e tras sucesivas sentenzas en contra, Adif iniciou a exposición pública do proxecto co que quere poñer fin aos riscos que supón a convivencia ao mesmo nivel de trens, peóns e coches particulares. Pero en contra do que reclamaba a veciñanza, serán os peóns e os coches os soterrados e non o tren, xa que así o acabou aceptando a xustiza.

Dos tres pasos a nivel actuais, os dous dos extremos serán soterrados e o central inhabilitado © Adif

O tren ao porto de Marín, impulsado pola Xunta hai máis de dúas décadas ao tempo que a Autoridade Portuaria ampliaba os seus peiraos con recheos ilegais, supuxo un novo impacto sobre unha veciñanza que xa tiña que convivir coa factoría de Ence ou coa autovía que comunica Marín con Pontevedra e que sobrevoa a zona. Sucesivas sentenzas confirmaron a ilegalidade dos pasos a nivel, peonís ou rodados, que obrigan á veciñanza a cruzar as vías para ir á praia, a igrexa, un colexio ou varios campos deportivos. Pero en contra da reclamación veciñal de que fosen as vías do tren as soterradas, o Tribunal Supremo acabou validando a solución proposta pola Administración de que as vías sigan no seu lugar e quen se desvíe sexan o resto de persoas.

O núcleo dos Praceres está rodeado polos recheos sobre a ría de Ence e o porto de Marín e atravesado por unha autovía e as vías do tren

O proxecto agora sometido a exposición pública para a expropiación dos terreos necesarios para as obras prevé inhabilitar un dos tres pasos a nivel existentes na zona, o que permite a circulación peonil polo centro da praza situada fronte á igrexa dos Praceres, e soterrar os dous pasos para coches situados nos dous extremos dese espazo, habilitando neles beirarrúas para os peóns. 

Tamén prevé unha reurbanización xeral da contorna e a instalación de pantallas ao longo do trazado das vías entre os dous novos pasos inferiores para impedir que ninguén as cruce. Para reducir o seu impacto visual plantarase unha “barreira vexetal”.

Vista do núcleo dos Praceres, entre os recheos sobre a ría para Ence e para o porto de Marín e atravesado por unha autovía e polas vías do tren CC-BY-NC-SA Plan de Ordenación do Litoral - Xunta de Galicia

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.