Outros tres anos, cando menos, para o último treito do AVE (que non impide a súa chegada este 2021)

Maquinaria das obras do AVE na estación de Taboadela nunha imaxe de arquivo CC-BY-NC-SA Praza Pública

Adif licita por 105 millóns a metade da variante de Taboadela, o treito máis próximo a Ourense onde os trens seguirán temporalmente pola vía actual e que co PP en Fomento a Xunta xa asumía que non estaría rematada ata 2024

Os trens AVE chegarán este ano a Galicia desde a Meseta, se as probas de seguridade así o permiten, porque a liña de alta velocidade vén de ser rematada desde Zamora ata 17 quilómetros antes de Ourense e nese último treito a vía convencional actual foi adaptada para permitir a súa circulación. Desde ese punto, en Taboadela, ata a estación da cidade aínda non se moveu unha pedra do novo trazado, algo que agora comeza a mudar ao licitar este luns Adif a construción da metade dese último treito por 105 millóns de euros e un prazo máximo de execución de 34 meses. 

O trazado da variante de Taboadela foi modificado varias veces por condicionantes ambientais e agora sae a concurso a metade do seu trazado, entre Taboadela e Seixalbo, quedando pendente entre Seixalbo e a estación de Ourense, cunha nova ponte sobre o Miñ © BOE

Tras varias correccións do trazado nos últimos anos por condicionantes ambientais, entre Taboadela e Ourense Adif finalmente dividiu o novo trazado aínda pendente de executarse da coñecida como variante de Taboadela en varios subtreitos. Agora saca a concurso os dous primeiros, Taboadela-Túnel de Rante (80,4 millóns e 34 meses) e Túnel de Rante-Seixalbo (24,6 millóns e 26 meses). En Seixalbo o trazado da nova variante volve cruzarse coa vía convencional actual, polo que o seguinte treito entre ese punto e a estación de Ourense, que inclúe unha nova ponte sobre o río Miño, pode executarse de xeito independente.

O atraso da variante de Taboadela levou á Xunta a dar por roto o Pacto do Obradoiro co socialista José Blanco, pero co PP no ministerio deixou de ser tan importante e o ex-ministro De la Serna dixo que non cría que pagase a pena executala

O atraso de toda a variante de Taboadela vén de hai anos e a posibilidade de que os trens circulen nese último treito antes de Ourense pola vía convencional levou ao ex-ministro popular de Fomento Íñigo de la Serna a dicir a finais de 2016 que non cría que pagase a pena executala. Previamente, cando o ministro era o socialista José Blanco a demora dese treito levou á Xunta a dar por roto o Pacto do Obradoiro que asinara con el para garantir o AVE, pero cos populares no ministerio eses 17 quilómetros deixaron de ser tan importantes.

Feijóo na sinatura con Blanco o 21 de xullo de 2009 do Pacto do Obradoiro para a chegada do AVE en 2015, que a Xunta deu por roto en canto se confirmou que o atraso da variante de Taboadela impedía cumprilo © Ministerio de Fomento

En abril de 2017 o presidente Feijóo asumía que eses 17 quilómetros de variante non estarían rematados ata 2024, pero igualmente lles restaba relevancia á hora de falar da chegada da alta velocidade pola posibilidade de que os trens circulen pola vía convencional adaptada. Porén, unha vez que os populares deixaron o Goberno de España, hai ano e medio volveron a considerar “indispensable para completar a chegada da alta velocidade”. 

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.