Portugal suprime peaxes en parte das autovías 14 anos despois e deixa a viaxe entre Galicia e Porto pola costa en 1,25 euros

Autovías na periferia do Porto en 2010, antes da implantación das peaxes, e vías e treitos que agora se verán liberadas CC-BY-SA Praza Pública

A Assembleia da República aproba que o vindeiro 1 de xaneiro desapareza o cobro na A24 que comunica Verín con Vila Real e que se suprima en dous treitos da A28 que conecta o Miño e Porto

A finais de 2010 Portugal comezou a cobrar peaxe en boa parte das súas autovías como parte do plan de axuste a que se viu sometido pola denominada troika (Unión Europea, Fondo Monetario Internacional e Banco Central Europeo). A medida afectou a dúas autovías especialmente empregadas nas comunicacións con Galicia, a A28 costeira entre Vila Nova de Cerveira e Porto (alternativa á autoestrada de peaxe convencional A3 entre Valença e Porto) e a A24 que comunica Chaves, veciña de Verín, con Vila Real e o interior portugués.

Este xoves, 14 anos despois, a Assembleia da República aprobou o Projeto de Lei 72/XVI que fixa no vindeiro 1 de xaneiro de 2025 a eliminación das peaxes en varias autovías ou treitos delas, entre elas a A24 na súa totalidade e a A28 en dous treitos, o que permitirá que as peaxes entre o Miño e Porto se vexan rebaixadas previsiblemente dos 2,40 euros actuais a 1,25.

Pórticos con cámaras para o cobro de peaxes nas autovías de Portugal © Goberno de Portugal

O proxecto de lei foi presentado polo Partido Socialista (PS) e saíu adiante grazas ao apoio dos extremistas de Chega fronte á proposta do gobernante Partido Social Demócrata (PSD) do recentemente elixido novo primeiro ministro, Luís Montenegro, dunha progresiva rebaixa de peaxes ao longo de varios exercicios que continuase coa serie de descontos que xa se foran introducindo nos últimos anos. Porén, a decisión da Assembleia é a supresión, aínda que non total.

O texto deixa aberta a porta a máis supresións "onde não existam vias alternativas que permitam um uso em qualidade e segurança"

O proxecto de lei cita expresamente as autovías e treitos nos que se deberán suprimir as peaxes o vindeiro 1 de xaneiro. Pero deixa aberta a porta a máis treitos ao engadir a expresión "ou onde não existam vias alternativas que permitam um uso em qualidade e segurança". 

Projeto de Lei 72/XVI aprobado este xoves na Assembleia da República CC-BY-SA Praza Pública

Á espera de que se concrete esa posibilidade a maiores, no caso da A24 a liberación das peaxes suporá que a viaxe entre Chaves e Vila Real que hoxe custa para un vehículo lixeiro 2,55 euros pasará a ser gratuíta. 

Pola súa banda, na A28 o texto aprobado dita a liberación de peaxes exclusivamente "nos troços entre Esposende e Antas, e entre Neiva e Darque". Vendo a autovía desde Galicia, iso supón que non se pagará peaxe ata Esposende uns 50 quilómetros ao sur do Miño. Na actualidade o primeiro treito con peaxe é o Darque-Neiva, polo que se pagan 0,70 euros, e o segundo o Antas-Esposende, de 0,45 euros. Porén, a continuación aínda quedarían outros dous treitos con peaxe antes de chegar a Porto polos que se seguirían a pagar 1,25 euros. 

Hemiciclo da Assembleia da República en Lisboa © Carlos Pombo, Assembleia da República

Compo comparación, a autoestrada convencional A3 entre Valença e Porto custa actualmente 9,75 euros

Como comparación, a autoestrada convencional A3 entre Valença e Porto custa actualmente 9,75 euros. Outra combinación empregada para viaxar entre Galicia e Porto é a de empregar a A3 ata Ponte de Lima e despois deixala para, a través da A27 que non ten peaxe, conectar coa A28 en Viana do Castelo e proseguir despois por ela ata Porto. Esta opción implicará pagar 3 euros polo treito empregado da A3 e os 1,25 en que quedará a A28, o que suporía un total de 4,25 euros.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.