O incendio no motor dun Feve en Narón vira en enésima chamada de atención sobre o abandono do tren de proximidade

Extinción do incendio no motor dun tren da antiga Feve en Narón, este 13 de decembro © SPEIS Narón

O pasado luns, a decena de persoas que viaxaban nun tren de proximidade á altura de Piñeiros (Narón) a primeiras horas da mañá tiveron que ser desaloxados a causa dun incendio nos baixos da locomotora. O lume foi sufocado rapidamente e non provocou danos persoais.

Todo apunta a que este incidente nunha máquina non especialmente antiga tivo carácter fortuíto, pero volve poñer o foco no tren de proximidade como materia pendente

Segundo as primeiras pescudas dos Bombeiros de Narón, todo apunta a "un chispazo externo, provocado por unha pedra na vía" como causa máis probable do incidente nunha máquina que non é especialmente antiga. Así e todo, este enésimo problema na antiga Feve -apenas dúas semanas despois doutro pequeno incendio noutro en Ribadeo, aquel sufocado polo propio maquinista- volve poñer o foco no abandono que, historicamente, vén sufrindo o máis semellante a unha rede ferroviaria de proximidade que existe en Galicia.

Detalle da intervención dos bombeiros do SPEIS Narón no incendio nun motor da antiga Feve, este 13 de decembro © SPEIS Narón

No caso concreto de Narón, Emerxencias explica que foi persoal do Adif o que, contra as oito e media da mañá, comunicou ao 112 o incidente, tras detectar o condutor do tren que había "fume por baixo" da máquina no apeadoiro do Ponto (Xubia). Emerxencias contactou co maquinista, que confirmou que "ninguén resultara ferido" por un lume que, así e todo, obrigou a "interromper a circulación férrea".

Foi contra as dez e media da mañá cando a circulación quedou restablecida. Mentres, confirmou Adif o corte da vía atinxiu a catro trens, cuxa pasaxe tivo que ser trasladada en autobús.

Mentres que no eixo Ferrol-Narón a antiga Feve circula practicamente unha vez por hora, os servizos esmorecen canto máis ao leste tras anos de progresivo abandono

Alén do carácter fortuíto deste episodio concreto, persoas usuarias e tamén algunhas voces no ámbito político interpretaron o suceso como unha mostra máis do desleixo en torno a un servizo ferroviario que, atendendo aos Orzamentos Xerais do Estado, debería experimentar melloras nos vindeiros tempos, algunhas xa en marcha. Así, mentres que no eixo Ferrol-Narón (o máis poboado), a antiga Feve circula practicamente unha vez por hora, os servizos esmorecen canto máis ao leste, cara á Mariña, tras anos de progresivo abandono.

No eido político, este martes o deputado do BNG no Congreso, Néstor Rego, sinalaba o incidente no Feve naronés como mostra da necesidade de "investimentos para modernizar" o tren de proximidade galego. Nas semanas previas, o Bloque reiterara a súa xa antiga petición de que se cree nas principais cidades galegas un servizo de proximidade ferroviaria que actúe como verdadeira alternativa aos transportes en vehículo privado.

Tren da antiga Feve en Viveiro, nunha imaxe de arquivo CC-BY-SA Praza Pública

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.