'AI-LALELO' obtén o segundo posto no Eurovisión das cancións compostas por intelixencia artificial malia gañar o voto do público

Integrantes do equipo galego nun momento do IA Song Contest 2022, celebrado este mércores en Bélxica © iasongcontest

A peza galega foi a máis votada polo público, obrendo 11,3 puntos por esta vía, fronte aos 10,3 de Yaboi Hanoi, que se impuxo no voto do xurado, obtendo a vitoria final

Galicia ficou ás portas de obter a vitoria no festival de Eurovisión das cancións compostas por intelixencia artificial. A final da edición 2022 do AI Song Contest celebrouse este mércores en Liexa (Bélxica) e 'AI-LALELO', o tema creado polo equipo posto en marcha pola empresa compostelá CECUBO Group ficou en segunda posición, só por detrás do equipo tailandés de Yaboi Hanoi e a súa canción 'Asura Deva Choom Noom'n ('Enter Demons & Gods'). 

Iso si, a peza galega foi a máis votada polo público, obrendo 11,3 puntos por esta vía, fronte aos 10,3 de Yaboi Hanoi (sextos no voto popular). Porén, o voto do xurado -ao igual que sucedeu no Festival de Benidorm no caso das Tanxugueiras- foi decisivo e deulle á vitoria á canción gañadora con 10,8 puntos, fronte aos 9,1 da proposta galega (cuarta no voto do xurado). En total, 21,1 fronte a 20,4 puntos.

Puntuacións obtidas por cada unha das cancións finalistas no voto do público e do xurado © aisongcontest

“Para nós, o principal éxito foi crear unha canción en galego a través da intelixencia artificial. Chegar á final desta Eurovisión permitiunos amosar ao mundo o talento tecnolóxico e cultural galego”, di Joel Cava

En calquera caso, a aposta de CECUBO Group (baixo o nome de PAMP, Proxecto Ana María Prieto, en homenaxe á primeira muller programadora informática galega) finalizou o festival confirmando o seu enorme éxito, sendo recoñecida como un dos temas de maior valor, a favorita do voto popular e obtendo a segunda praza entre un total de 46 propostas en competición, que rematou este mércores no marco do Wallifornia Music & Innovation Summit de Liexa.

“Para nós, o principal éxito foi crear unha canción en galego a través da intelixencia artificial. Chegar á final desta Eurovisión permitiunos amosar ao mundo o talento tecnolóxico e cultural galego”, di Joel Cava, responsable creativo da empresa compostelá. “Agradecemos o grande esforzo do equipo que impulsou este proxecto tecnolóxico, así como ás persoas que nos votaron, ás que difundiron a nosa candidatura e por suposto á organización do festival”, engade Cava.

Tanto a canción gañadora como a galega comparten a reivindicación das culturas minorizadas, co obxectivo de poñer a intelixencia artificial ao servizo da lingua, da cultura e da identidade propias

O panel de expertos formárono 30 especialistas en intelixencia artificial aplicada á música das principais universidades e centros de investigación tecnolóxica neste eido, empresas coma Google, Microsoft, Sony Music e Warner Music e anteriores participantes do festival.

O tema gañador do equipo tailandés apostou, ao igual que tamén fixo AI-LALELO, por partir da música tradicional do seu país, combinándoa neste caso con dubstep. O xurado valorou "o uso da intelixencia artificial para crear a melodía", destacando que a "entonación e efectos dese oboe eléctrico é unha combinación que non víramos ata agora". Tanto a canción gañadora como a galega comparten a reivindicación das culturas minorizadas, co obxectivo de poñer a intelixencia artificial ao servizo da lingua, da cultura e da identidade propias.

Joel Cava, coordinador do equipo que creou 'AI-LALELO', nas horas previas á final do festival © @AILALELOGalicia

Joel Cava, do equipo PAMP! e responsable creativo de CECUBO Group, defendeu o proxecto acompañado de Roi Pérez Vila, director de análise e intelixencia da axencia compostelá. Durante a gala final, os 15 finalistas compartiron a súa experiencia e proceso creativo con entrevistas. A organización do certame amosou novas ferramentas de intelixencia artificial en composición musical. Ademais, a artista dixital alemá Portrait XO amenizou o espectáculo cunha actuación musical en directo xerada con intelixencia artificial.

O tema gañador do equipo tailandés apostou, ao igual que tamén fixo AI-LALELO, por partir da música tradicional do seu país, combinándoa neste caso con dubstep

Como explicaba nesta entrevista Joel Cava, coordinador do equipo que creou a canción, o camiño para chegar a AI-LALELO foi longo e complexo. Detrás desta peza hai meses de traballo e un equipo formado por profesionais como Juan Alonso, tecnólogo en machine learning e redes neuronais; Sofía Oriana, doutora en Composición en IA e compositora da música do filme Elisa y Marcela de Isabel Coixet; Xandre Outeiro, produtor de bandas sonoras e músico no Projeto Trépia; David Santos, doutor en Telecomunicacións e músico, arranxista e compositor; e Marta Verde, artista dixital responsable dos visuais de Tanxugueiras no Benidorm Fest e profesora asociada no Berklee College of Music de València. 

Ademais, a canción contou coas voces de de Camille Hédouin (Mounqup), Mónica de Nut e Eva Outeiro. "O que fai o festival e impulsar un diálogo entre individuo e máquina, polo que era necesario conformar un equipo multidisciplinar, que puidese traballar co ordenador nas distintas etapas do proceso creativo", sinalou Joel Cava.

Un momento do IA Song Contest 2022, celebrado este mércores en Bélxica © aisongcontest

Joel Cava destaca que a participación no festival é "só o primeiro paso" dun camiño máis longo para aproveitar as posibilidades que a intelixencia artificial ofrece para a música

"O noso obxectivo é que o proxecto sirva para estar no mundo como o que somos, de reivindicármonos nun contexto marcado pola homoxeneización cultural. Non podemos prescindir da intelixencia artificial, xa que esta pode ser útil para protexer a nosa identidade", subliñaba Cava nesta conversa.

Na entrevista, Cava destacaba que a participación no festival é "só o primeiro paso" dun camiño máis longo para aproveitar as posibilidades que a intelixencia artificial ofrece para a música, "pero estamos aínda valorando como seguir con este traballo para colaborar na recuperación da música das aldeas", engadía. "Podemos adestrar unha máquina, e cando falo de 'máquina', falo de algoritmo, de código, de modelos, de sistemas... Podemos darlle contidos a esta máquina, recuperando a tradición oral das aldeas, para que ela mesma xere outros contidos dentro dese patrimonio oral", afirma.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.