A Xunta asumirá en 2023 con fondos públicos a inflación das peaxes das súas dúas autoestradas, que manterán o mesmo prezo

A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, nun acto promocional dos descontos de transporte este luns en Carballo CC-BY-SA Xunta de Galicia

Este ano o Goberno galego subiu as peaxes un 2,5% e asumiu el outro tanto, e o próximo prevé conxelar os importes achegando ata 5 millóns de euros para o total de descontos que aplica nas autoestradas, que se suman aos máis de 80 millóns anuais das autovías con peaxe en sombra

A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, anunciou este luns que o Goberno galego prevé “conxelar” as peaxes das dúas autoestradas de titularidade autonómica, a AG-55 A Coruña-Carballo e a AG-57 Vigo-Val Miñor. As concesionarias teñen dereito a que as peaxes suban segundo a inflación, que este ano supera o 10%, pero o Goberno galego asumirá con fondos públicos esa suba e os usuarios seguirán pagando os mesmos importes que ata agora. 

Entre a conxelación das peaxes do próximo ano e o resto de descontos que se aplican nesas dúas infraestruturas, a Xunta prevé destinar entre 4,5 e 5 millóns de euros o próximo ano a compensar ás concesionarias, cartos públicos que se engaden aos máis de 80 millóns de euros que prevé pagar no mesmo exercicio polo resto de autovías con peaxe en sombra.

Previsións de gasto da Xunta nos próximos anos nas autovías con peaxe na sombra, con máis de 80 millóns de euros estimados en 2023, segundo os orzamentos deste ano CC-BY-SA Xunta de Galicia

O pasado ano, cunha inflación inferior a actual, a Xunta decidiu que as peaxes das súas dúas autoestradas só subirían este 2022 un 2,5%, asumindo ela outro tanto, o correspondente co resto da inflación rexistrada, con cargo ás arcas públicas. E agora, segundo avanzou este luns a conselleira, o Goberno galego asumirá a totalidade da suba que debera aplicarse de acordo a unha inflación que supera o 10%. As dúas autoestradas de titularidade autonómica, salientou Vázquez, “seguirán sendo das máis baratas de España”.

A conselleira tamén cifrou entre 4,5 e 5 millóns de euros o que a Xunta destinará o próximo ano a asumir tanto esta conxelación das peaxes como o resto de descontos activos para as persoas usuarias que dispoñan de sistema de telepeaxe: do 25% na primeira viaxe de volta no mesmo día laborable e do 50% na segunda, do 50% nas viaxes entre as doce da noite e as seis da mañá, e a gratuidade nas viaxes de volta das familias numerosas.

Autoestrada AG-57 Vigo-Val Miñor © Google

Esa contía, en todo caso, é unha moi pequena parte do total de desembolsos que fai a Xunta cada ano por infraestruturas viarias xa construídas. O groso dos cartos vai parar ás concesionarias das autovías construídas nas últimas décadas con distintas modalidades de peaxe na sombra, nas que as persoas usuarias circulan de xeito gratuíto e é a administración quen paga. Segundo os orzamentos deste 2022, a previsión de pagamentos por esas infraestruturas para 2023 supera os 80 millóns de euros.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.