A Xunta recorre ante a xustiza a humanización da travesía do Milladoiro, con 30.000 vehículos ao día

Estado actual da travesía da N-550 no Milladoiro e recreación do proxecto de humanización © Ministerio de Transportes

A Consellería de Infraestruturas critica ao Estado que impulse unha reforma que desviará tráfico da zona urbana a estradas da súa titularidade sen ser consultada

Pola travesía do Milladoiro, o acceso da N-550 a Santiago, pasan cada día 30.000 vehículos. É e unha zona moi densamente poboada do concello de Ames, pero na práctica é un barrio máis de Compostela. O Ministerio de Transportes ten en marcha un proxecto para humanizar esa estrada xa convertida en rúa e "calmar" o tráfico, reducindo os seus actuais dous carrís por sentido a un. Pero este martes a Consellería de Infraestruturas anunciou que recorre ante a xustiza o proxecto por non ser consultada antes.

Proxecto de humanización do Milladoiro © Ministerio de Transportes

O proxecto para O Millaodiro, duns 5 millóns de euros, quere reducir a velocidade de circulación pola travesía, ampliar os espazos peonís e implantar un carril bici. Porén, a Xunta cre que tanto durante as obras como cando xa estea rematado vai desviar tráfico da N-550 a outras estradas de titularidade autonómica que circunvalan o núcleo urbano. 

Segundo a Xunta, que este martes mantivo unha reunión cunha asociación de veciños do rural de Santiago que se vería afectada polo desvío do tráfico, a actuación do ministerio desviará tráfico "da N-550 á autovía Santiago-Brión e á vía Pardiñas-As Galanas, por mor do incremento dos tempos de viaxe como consecuencia da redución de carrís da travesía". Segundo o Goberno galego, "na situación final suporá unha desviación dun 24% do tráfico que actualmente circula pola travesía, é dicir, uns 7.500 vehículos diarios, unha porcentaxe que se podería incrementar ata o 50% durante a execución das obras".

E iso, di a Xunta, significará para a súa estrada Pardiñas-As Galanas, pensada precisamente como circunvalación do Milladoiro, "un empeoramento do nivel de servizo en hora punta, achegándose á conxestión pola imposibilidade de adiantar e o elevado volume de tráfico, especialmente o pesado".

Reunión este martes da conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, con veciños do rural de Santiago que rexeitan o desvío de tráfico que cren que suporá a humanización do Milladoiro CC-BY-SA Xunta de Galicia

Infraestruturas mesmo cuantifica as "consecuencias económicas" que suporán para a Xunta a actuación polo custo adicional que implicará nas súas estradas, que cifra en 1,6 millóns de euros anuais. E mesmo critica que a humanización do Milladoiro "tamén contribuiría á xeración dun incremento das emisións atmosféricas por mor do aumento no consumo de combustible".

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.