O novo protocolo para o porto da Coruña deixa aberta a privatización de terreos en San Diego para o pagamento da débeda

Representantes do Estado central, da Xunta e do Concello, na sinatura do novo protocolo para impulsar a reordenación da fachada marítima da Coruña © Concello da Coruña

Queda aberta a posibilidade da privatización de parte dos terreos do peirao de San Diego, o de maior extensión, para asegurar o pagamento da débeda da Autoridade Portuaria

Concello da Coruña, Xunta de Galicia, Ministerio de Transportes, Puertos del Estado, Adif e Autoridade Portuaria da Coruña asinaron este mércores no Pazo de María Pita un novo protocolo para a reordenación da fachada marítima da cidade, un acordo que soterra definitivamente o convenio de 2004 -desbotado xa en varias ocasións nos últimos anos-, aínda que non parte do seu contido. O protocolo reafirma o carácter público dos peiraos de Calvo Sotelo e Batería (os dous máis próximos ao centro da cidade) pero que deixa abertas todas as posibilidades en relación ao peirao de San Diego, o mais extenso.

As administracións asinantes do protocolo coordinaranse a través dunha comisión denominada Coruña 
Marítima, designada polo Consello de Administración da Autoridade Portuaria e cuxa presidencia corresponderá á alcaldesa da Coruña, Inés Rey. As partes acordaron traballar de modo conxunto para establecer un cronograma que marque os pasos da transformación portuaria. 

Inés Rey e Alfonso Rueda asinan o protocolo para impulsar a reordenación da fachada marítima da Coruña © Concello da Coruña

Non se fala en ningún momento de condonar a débeda que a Autoridade Portuaria mantén co Estado Central e tampouco se mencionou ningunha actuación para a súa reestruturación 

A rexedora destacou que “estamos diante dunha oportunidade histórica para definir entre todos como será A Coruña do futuro”. Inés Rey apuntou na súa intervención que "este proxecto, Coruña Marítima, trascende ás nosas responsabilidades actuais: é un elemento central da segunda gran modernización da cidade que me comprometín a liderar. Estamos diante dunha oportunidade histórica de definir entre todos como será A Coruña do futuro".

O protocolo é, como adoitan ser os protocolos, máis xenérico que concreto, pero nel márcanse algunhas tomas de decisión claras como folla de ruta a seguir nos vindeiros anos. En primeiro lugar, destácase a necesidade de facer fronte á débeda que aínda arrastra a Autoridade Portuaria e, neste senso sinálase como "urxente" o obxectivo de "buscar unha solución á viabilidade económica e financeira da Autoridade Portuaria que teña en conta o valor social que a transformación dos espazos portuarios pode achegar". 

O documento enuncia como "principio rector básico" a "titularidad pública" dos espazos portuarios, pero diferencia claramente entre a situación dos terreos de  atería-Calvo Sotelo e os de San Diego

O protocolo non fala en ningún momento de condonar a débeda que a Autoridade Portuaria mantén co Estado Central e tampouco menciona ningunha actuación para a reestruturación da débeda, como si anticipara hai uns días o Ministro Óscar Puente. En cambio, si se recolle a previsión de que o Porto da Coruña obteña "recursos económicos procedentes da enaxenación de activos que deixen de ter un uso portuario"

O documento tamén enuncia como "principio rector básico" a "titularidad pública" dos espazos portuarios, pero diferencia claramente entre a situación dos terreos de Batería-Calvo Sotelo, nos que "o posicionamiento en canto á titularidade pública dos terreos se considera especialmente relevante", e os situados na zona de San Diego e no porto petroleiro. 

Xuntanza no Concello da Coruña para a sinatura do protocolo para impulsar a reordenación da fachada marítima © Concello da Coruña

O protocolo, ademais, prevé o traslado e reposición da Terminal Ferroviaria de Mercancías de San Diego e, ademais, o mantemento de actividades portuarias nos peiraos

Neste caso, o protocolo deixa abertas todas as posibilidades (o seu carácter público ou a súa privatización) e os seus usos (entre eles a construción de vivendas ) sinalando que "os usos que finalmente se adopten e a titularidade consecuente dos espazos sobre os que se asenten, haberán de analizarse á luz da situación actual do porto e da cidade, moi diferente á existente en 2004 cando se asinaron os convenios orixinais, tendo en conta a dobre necesidade de xerar un espazo urbano moderno e sustentable, coa necesaria xeración de recursos económicos por parte da Autoridade Portuaria".

O protocolo, ademais, prevé o traslado e reposición da Terminal Ferroviaria de Mercancías de San Diego e, ademais, o mantemento de actividades portuarias nos peiraos.

As administracións asinantes do protocolo coordinaranse a través dunha comisión denominada Coruña 
Marítima, designada polo Consello de Administración da Autoridade Portuaria e cuxa presidencia corresponderá á alcaldesa da Coruña, Inés Rey

Nos seus obxectivos o proxecto, denominado Coruña Marítima, conclúe que a reordenación do espazo portuario busca "recuperar as relacións da cidade co mar na fronte portuaria, resolvendo os problemas de mobilidade e o déficit de espazos e de dotacións públicas dos barrios limítrofes" pero tamén "contribuír a garantir a competitividade e sostibilidade financeira da Autoridade Portuaria".

“Ábrese unha etapa de frutífera colaboración e cooperación administrativa, de entendemento institucional, na transformación e reordenación urbanística dunha boa parte dos espazos portuarios interiores, que pode xerar un amplo beneficio económico para a propia Autoridade Portuaria e un gran beneficio social para a cidadanía”, índica o documento.

O portavoz do BNG no Concello e presidente da Comisión Especial da Fachada Marítima, Francisco Jorquera, avalía como “positiva” a sinatura do protocolo entre as distintas administracións públicas para a transformación dos terreos do porto interior, mais ao tempo advirte que “simplemente marca un comezo, está todo aínda por facer”.

O BNG avalía igualmente como positivo "que se parta da idea de os peiraos manteren a titularidade pública" e tamén "o consenso entre as administracións sobre a necesidade de a dársena interior continuar a ser un motor económico da cidade e da Galiza".

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.