Santiago xa ten estación de bus xunto á do tren e Feijóo di que o novo desafío é “a coordinación racional de horarios”

Autoridades na inauguración este sábado da nova estación de autobuses de Santiago, xunto á estación do tren CC-BY-SA Xunta de Galicia

Compostela súmase a Pontevedra, Ferrol e Ourense, que xa contaban con terminais lindeiras, e libera o espazo da anterior para máis oficinas da Xunta no marco dunha reforma global de San Caetano que supera os 70 millóns de euros

“A coordinación racional de horarios entre autobuses e trens” será agora, en palabras do presidente Feijóo, un dos “novos desafíos que afronta a Xunta no ámbito do transporte público tras a posta en servizo este sábado da nova estación de autobuses de Santiago xunto á estación de trens. Compostela convértese así na cuarta cidade galega que conta con terminais lindeiras, tras Pontevedra, Ferrol e Ourense, neste último caso desde o pasado febreiro, mentres en Vigo as obras xa están moi avanzadas no novo complexo intermodal de Urzáiz e na Coruña e Lugo aínda se están a tramitar os pasos previos.

Autoridades sobre a pasarela de acceso ás estacións de tren e bus desde o centro de Santiago CC-BY-SA Xunta de Galicia

Na inauguración este sábado da estación de autobuses e da pasarela elevada que a conecta tanto coa estación de tren como co centro da cidade, o presidente da Xunta gabou o proxecto como froito “dunha colaboración institucional intelixente e exixente” entre a Xunta de Galicia, o ADIF e o Concello de Santiago. Unha colaboración que comezou hai agora cinco anos, en xuño de 2016, tamén con eloxios mutuos na sinatura do convenio para a execución da infraestrutura entre os daquela alcalde e ministra, Martiño Noriega e Ana Pastor.

A obra agora posta en servizo supuxo un investimento de 18,5 millóns de euros cofinanciados pola Unión Europea, dos que 14,4 millóns corresponderon á Xunta como responsable da estación de autobuses e o resto ás outras administracións para a reurbanización da zona e a pasarela que comunica coa estación de tren, á súa vez remodelada por Adif. 

Recreación do futuro novo edificio da Xunta sobre o que hoxe é a estación de autobuses de Santiago, veciña do actual complexo de San Caetano, cunha imaxe que incluía unha pasarela elevada de conexión que xa non se fará Dominio Público Xunta de Galicia

O espazo que ocupa a vella estación de bus será empregado para novas oficinas da Xunta cun investimento duns 30 millóns de euros que se suman a outros 40 en diversas melloras no veciño complexo de San Caetano

Pola súa banda, a vella estación de autobuses situada xunto ao complexo administrativo central da Xunta en San Caetano será agora derrubada e empregado o seu espazo para a construción de máis oficinas para a administración autonómica. A demolición vén de ser licitada por 1,4 millóns de euros e o novo edificio que inicialmente estaba previsto nuns 20 millóns de euros aumentou a 29 millóns, aínda que do seu proxecto caeu xa a pasarela elevada que o ía conectar co resto do complexo de San Caetano sobre a rúa que os separa. 

Unhas obras que se engadirán aos 6,5 millóns de euros que xa custou a rehabilitación exterior dos edificios máis antigos do complexo, aos 5,3 millóns en que se estimou a mesma actuación no edificio máis moderno, e os 29 millóns que custará a remodelación interior de todos eles, o que elevará a preto de 70 millóns de euros o investimento da Xunta en obras na súa sede central.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.