ADEGA reclama a eurodeputados endurecer as normas contra a contaminación por plásticos

Representantes de ADEGA, en Cangas co eurodeputado da Comisión de Medio Ambiente, Malte Galle, e Ana Miranda, eurodeputada do BNG © ADEGA

Unha representación de ADEGA, encabezada polo seu presidente Roi Cuba mantivo un encontro este sábado con Malte Galle, eurodiputado da Comision de Medio Ambiente e a Ana Miranda, eurodeputada do BNG

Unha representación de ADEGA, encabezada polo seu presidente Roi Cuba mantivo un encontro este sábado con Malte Galle, eurodiputado da Comision de Medio Ambiente e Ana Miranda, eurodeputada do BNG, aos que demandou un endurecemento das normas contra a contaminación por plásticos co obxectivo de atallar novas crises ambientais provocadas por estes contaminantes. 

No encontro, que tivo lugar na praia de Nerga (Cangas), participou tamén a alcaldesa deste concello, a nacionalista Araceli Gestido. Os membros do Parlamento Europeo puideron comprobar o desenvolvemento dos traballos de limpeza neste areal por parte do voluntariado coordenado por ADEGA.

As demandas de ADEGA refírense á adopción de medidas a todos os niveis, dende o estritamente galego e estatal, ata o ámbito europeo e tamén o mundial, buscando reducir a incidencia dos accidentes marítimos sobre os ecosistemas costeiros e os recursos mariños.

Recollida de 'pellets' na praia de Nerga, en Cangas © ADEGA

As demandas de ADEGA refírense á adopción de medidas a todos os niveis, dende o estritamente galego e estatal, ata o ámbito europeo e tamén o mundial, buscando reducir a incidencia dos accidentes marítimos sobre os ecosistemas costeiros e os recursos mariños

A nivel galego, reclaman a mellora do plan CAMGAL contra a contaminación mariña accidental, aprobado pola Xunta. A entidade ecoloxista demanda, sobre todo, a súa activación rápida "para poñer en marcha as medidas precisas e evitar que a contaminación chegue á costa, xa que despois é moito máis difícil actuar contra ela". ADEGA tamén critica que non designe portos refuxio ou que a súa activación dependa dunha decisión política e non a circunstancias obxectivas. Así mesmo, pídese que a información pública sobre accidentes/incidentes marítimos e a previsión/evolución dos posíbeis vertidos e zonas afectadas estea dispoñible permanentemente para o público en tempo real.

ADEGA reclama a mellora do plan CAMGAL contra a contaminación mariña accidental, sobre todo no que atinxe á súa activación rápida

No ámbito estatal, indica ADEGA, a resposta contra unha vertedura e a coordenación dos medios "sería máis efectiva se dependera da administración autónoma e non do Ministerio" e lembra que as competencias en vixilancia e salvamento marítimo non están transferidas a Galicia, "o que introduce un chanzo administrativo máis na cadea de decisións que debería ser o máis curta posíbel, alén de supoñer unha fonte de posíbel liorta política, como foi o caso".

Representantes de ADEGA, en Cangas co eurodeputado da Comisión de Medio Ambiente, Malte Galle, e Ana Miranda, eurodeputada do BNG © ADEGA

A nivel estatal, demanda a transferencia a Galicia das competencias en vixilancia e salvamento marítimo

No plano europeo, cómpre que actuar en dúas direccións, sinala a entidade: a nivel ambiental, desenvolvendo un regulamento que considere a estes materiais (pellets e granzas plásticas) como substancias contaminantes no transporte mariño, pois neste momento non o son, de cara a tomar medidas na súa manipulación, tratamento e envasado. Ademais, polo que atinxe ao transporte, pide establecer "medidas máis estritas de control no seu trafego para evitar no posíbel perdas accidentais".

No plano internacional, esixe que estes materiais (pellets e granzas plásticas) sexan consideradas substancias contaminantes no transporte mariño, para que as condicións de empaquetado e manipulación fosen máis estritas

Finalmente, a nivel internacional ADEGA subliña que sería importante que a OMI (Organización Marítima Imternacional, dependente da ONU) modificara o convenio MARPOL para asignar aos precursores plásticos en forma de pellet, escama ou pó a categoría de mercadorías perigosas, para que tanto no empaquetado (máis resistente á rotura) como no etiquetado, carga, estiba e manipulación as condicións foran máis estritas. A entidade denuncia que este asunto comezou a discutirse nun comité de traballo en 2021 "e aínda non se resolveu debido ás reticencias da industria química e as compañías de transporte marítimo".

Recollida de 'pellets' na praia de Nerga, en Cangas © ADEGA

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.