Do Metro a 6 días das eleccións de 2005 á estrada do Plan Galicia a 3 días do 18F: así mudaron as promesas de última hora

Rueda e a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, no Consello da Xunta deste xoves, e Feijóo, daquela conselleiro, e Corina Porro, alcaldesa, ao anunciar en Vigo un metro para a cidade a seis días das eleccións de 2005 CC-BY-SA Xunta de Gaicia - Concello de Vigo

Rueda anuncia un novo treito do corredor do Baixo Miño, prometido hai 20 anos por un Feijóo que ás portas das eleccións que sacarían a Fraga da Xunta aseguraba que poría en servizo o Metro de Vigo en 2009

O presidente do Goberno galego e candidato do PP, Alfonso Rueda, anunciou no Consello da Xunta deste xoves, a só tres días das eleccións do 18F, a aprobación do trazado dun novo treito da Vía de Alta Capacidade Tui-A Guarda. Unha infraestrutura prometida por Feijóo cando era conselleiro no marco do Plan Galicia da Xunta lanzado tras o afundimento do Prestige e que dos seus 25 quilómetros previstos só ten en servizo 10.

O anuncio feito a poucos días das eleccións contrasta co que hai dúas décadas lanzaba o daquela conselleiro Feijóo a seis días dos comicios do 19 de xuño de 2005 que sacarían a Fraga da Xunta: unha liña de Metro en Vigo que estaría en servizo 2009.

Comparación do trazado agora elixido para o treito intermedio da vía Tui-A Guarda, que remata nunha rotonda na estrada actual, e o previsto inicialmente, que se prolongaba outros dous quilómetros máis, nos que agora a Xunta limitarase a ampliar carrís da actual PO-552 CC-BY-SA Xunta de Galicia

A vía Tui-A Guarda da que este xoves Rueda anunciou a aprobación dun novo treito foi incluída por Feijóo como conselleiro no seu Plan Galicia de infraestruturas tras o afundimento do Prestige. Dos seus 25 quilómetros só están en servizo os 10 finais, entre Goián e A Guarda, inaugurados en 2014. O seu enlace inicial coa A-55 en Tui está a piques de rematarse, pero o seu primeiro treito, duns 3 quilómetros, leva anos a medio construír logo de que a Xunta paralizase as súas obras pola crise hai unha década.

No medio é onde se sitúan os algo menos de dez quilómetros, cun custo duns 78 millóns de euros, para os que o Consello aprobou este xoves o trazado definitivo. Ou o que se espera que esta vez sexa o trazado definitivo, porque a propia Xunta lembrou que o treito xa contaba cun trazado aprobado anteriormente e agora descartado. 

O principal cambio a respecto da idea inicial da Xunta será que o treito intermedio agora aprobado xa non enlazará directamente co treito final ata a Guarda que xa está en servizo senón que rematará uns dous quilómetros antes. No medio, neses dous quilómetros, a Xunta limitarase a ampliar carrís da estrada convencional actual renunciando así a parte da súa promesa de hai dúas décadas dunha vía de novo trazado entre Tui e A Guarda.

Fronte ao anuncio de Rueda deste xoves, a tres días do 18F, de impulso da vía Tui-A Guarda prometida hai dúas décadas, un dos anuncios máis significativos de infraestruturas nas últimas xornadas dunha campaña electoral galega foi o que lanzou Feijóo en 2005 a seis días dos comicios daquel ano. 

Feijóo anuncia como conselleiro de Fraga a seis días das eleccións galegas de 2005 e xunto á alcaldesa de Vigo, Corina Porro, un metro na cidade para 2009. No recadro, eixos principais de transporte no documento de inicio do metro de Santiago. © Concello de Vigo - Xunta de Galicia

Como conselleiro de Obras Públicas deu unha rolda de prensa no Concello de Vigo, acompañado pola daquela alcaldesa, a tamén popular Corina Porro, na que asegurou que construiría unha liña de Metro na cidade que estaría "en servizo no segundo semestre de 2009", ano para o que xa prognosticaba 30.000 viaxeiros. Custaría 356 millóns de euros.

En 2012 a Xunta argumentaba que a crise facía imposible atopar cartos para os metros, que nesta campaña só promete Sumar asegurando que en Vigo e A Coruña estarán en servizo "antes do remate da vindeira lexislatura"

En 2009, cando Feijóo volveu á Xunta xa como presidente, encargaría varios estudos para infraestruturas similares non só en Vigo senón tamén na Coruña e Santiago. Documentos que acabaron incluíndo, sen citar as fontes, parágrafos idénticos entre eles e idénticos a entradas da Wikipedia ou de estudos académicos colgados en internet. Aqueles estudos chegaron en 2011 á fase de inicio da súa avaliación ambiental, pero xa non se volveu saber deles e un ano máis tarde, en 2012, o daquela conselleiro de Infraestruturas, Agustín Hernández, anunciaba que a crise facía imposible atopar cartos para os metros: nin a Xunta tiña os cartos nin sería posible atopar ningunha empresa que os adiantase.

Nota de prensa coa que Sumar prometeu o 5 de xaneiro que fará un metro lixeiro en Vigo e A Coruña que estará "en funcionamento antes do remate da lexislatura" CC-BY-SA Praza Pública

Outra década máis tarde, o último anuncio da Xunta antes da campaña electoral en materia de infraestruturas limítase a avanzar cunha estrada adiada desde hai 20 anos. O Metro, desta volta, só o promete Sumar, que barallando uns prazos similares aos que esgrimira Feijóo en 2005 asegura que será quen de poñer en servizo esa infraestrutura en Vigo e A Coruña "antes do remate da vindeira lexislatura".

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.