O COTSG eleva a crítica pública á actuación do Goberno galego, nun comunicado no que subliña que se necesita persoal cunha formación especializada no seguimento ao "alumnado con maiores dificultades, tanto educativas como familiares"
O pasado mes de xuño a Consellaría de Educación presentou a Rede de Acompañamento e Orientación persoal e familiar de Galicia no marco do Plan Recupera. "O obxectivo desta rede -sinalaba daquela o conselleiro Román Rodríguez- será desenvolver actuacións de seguimento ao alumnado con maiores dificultades, tanto desde o punto de vista educativo como familiar". Un total de 32 docentes compoñen esta rede, atendendo as necesidades de reforzo do alumnado doutras tantas zonas. Cada un destes docentes é responsable dunha Unidade de Acompañamento e Orientación persoal e familiar (UACO).
Dende a presentación destas unidades o Colexio Oficial de Traballo Social de Galicia (COTSG) amosouse crítica coa súa formulación, alertando de que no seu funcionamento se estaba a producir un "intrusismo laboral", descargando sobre os docentes labores que son propias de profesionais especializadas en Traballo social.
Agora o COTSG eleva a crítica pública á actuación do Goberno galego, nun comunicado no que subliña que se necesita persoal cunha formación especializada nesta cuestión "para a procura de solucións integrais ás situacións complexas que se pretenden abordar no eido educativo a través da Rede Galega de Acompañamento e Orientación persoal e familiar". A entidade sinala que o profesorado "non pode nin debe asumir estas funcións, dado que non conta nin coa formación nin coas ferramentas necesarias para levalas a cabo".
A entidade sinala que o profesorado "non pode nin debe asumir estas funcións, dado que non conta nin coa formación nin coas ferramentas necesarias para levalas a cabo"
O Colexio destaca que as funcións indicadas na Resolución do 14 de xuño de 2021 da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional "nada teñen que ver coas levadas a cabo polo profesorado, senon que describen de maneira contundente as que levan a cabo os e as profesionais do Traballo Social tanto no sistema escolar como tamén en Servizos Sociais". "Todo isto pode dar lugar a situacións de intrusismo laboral, entendido este como o exercicio dunhas funcións sin contar coa titulación ou ferramentas necesarias", conclúe.
O obxectivo principal destas unidades é o de facer o seguimento individualizado do alumnado mais vulnerable educativamente e colaborar coas súas familias e a súa contorna, ademais de actuar como canle de comunicación directa entre centros educativos, familias, administracións e outras entidades, tendo en conta a singularidade do alumnado das zonas rurais.
O COTSG reivindica a figura do Traballo Social Escolar
O COTSG, que reivindica a figura do Traballo Social Escolar, lembra que a atención e intervención social "prestada por profesionais non cualificadas a persoas especialmente vulnerables que requiren de unha atención integral trasnversal e con coñecementos especificos no ámbito, nunca podería acadar os parámetros mínimos de calidade". O Colexio solicita á Xunta a modificación desta Resolución e critica que "todas as veces que este organismo tentou abrir comunicación coa consellería foron improductivas".