Xunta e patronal evitan a crítica a Ryanair no seu peche en Santiago e marcha de Vigo

Un avión aterrando no aeroporto de Santiago Dominio Público AENA

A compañía irlandesa clausura a súa base en Santiago e, segundo o previsto, deixa de voar de Vigo a Londres tras a fin do acordo sufragado polo Concello vigués

A aeroliña Ryanair anunciou este pasado mércores o peche da súa base no aeroporto de Santiago, coa retirada dos dous avións asignados á terminal compostelá e a consecuente perda de postos de traballo e conexións. Tamén ratificou que, como adiantara Faro de Vigo, dende o 1 de xaneiro suspende a ruta entre Peinador e o aeroporto británico de Stansted co remate do contrato sufragado dende 2023 con algo máis de 600.000 euros anuais polo Concello vigués.

En liña da súa estratexia empresarial de presións a diversos gobernos europeos, a compañía irlandesa de baixo custo xustificou a decisión de manter unicamente cinco conexións con Galicia (Londres, Valencia, Sevilla, Lanzarote e Tenerife, todas en Lavacolla) en clave política. Culpa en exclusiva a Aena, a empresa de maioría estatal que xestiona os aeroportos, polas súas "excesivas taxas aeroportuarias" e a súa prevista suba para o ano vindeiro en "aeroportos rexionais". O incremento destas tarifas a partir de 2025 tras unha década de conxelación procede dunha regulamentación do Goberno do PP de Mariano Rajoy, na etapa de Ana Pastor como ministra de Fomento.

Unha vista do aeroporto de Peinador, en Vigo © Aena Aeropuertos

A reacción de Aena foi contundente. A resposta política e empresarial do xestor aeroportuario centrouse na "deshonestidade da política de comunicación" de Ryanair, a súa "concepción plutocrática do sistema político" e a súa vontade de "atemorizar a opinión pública" mentres pide "cambios de leis ao seu favor". "Considera que a toma de decisións dos gobernos debe dobregarse aos intereses das empresas con maior poder económico, declarou o seu conselleiro delegado, Maurici Lucena

O conselleiro Calvo e o presidente da CEG coinciden en sinalar a Aena e as súas taxas como culpable da marcha de Ryanair mentres que o xestor aeroportuario censura a súa "concepción plutocrática do sistema político e estratexias para tentar "cambiar leis ao seu favor"

Esta resposta contrasta coa ofrecida en Galicia por parte da Xunta e da Confederación de Empresarios (CEG). O conselleiro da Presidencia, con competencias nesta lexislatura en materia de Transportes, evitou calquera crítica a Ryanair e centrouse en cargar contra Aena en particular e contra o Goberno de España en xeral. O acontecido, cre Diego Calvo, debe levar a un "cambio nas políticas" do Estado para implicárense "na potenciación de medianos e pequenos aeroportos como é o caso dos galegos" para que así "Galicia non siga perdendo voos e bases de aeroliñas".

Nunha liña semellante pronunciábase este xoves a patronal galega. Mediante un comunicado, a CEG manifesta a súa "profunda preocupación" polo anuncio da aeroliña e di non poder "aceptar" a "perda de en torno a 70 frecuencias semanais" dunha compañía á que gaba como "motor estratéxico para a conectividade aérea" de Galicia durante anos. Por iso, como a Xunta, o presidente da patronal apela "en especial a Aena" e concorda con Ryanair en que "o incremento das taxas foi o detonante, di Juan Manuel Vieites, que pide "ofrecer condicións máis atractivas aos operadores" para que voen nos aeroportos galegos.

Avións de Ryanair © Ryanair

Xunta e CEG coinciden non só en evitar a crítica a Ryanair e centrala en Aena. Tamén esquivan en cadansúas reaccións o impacto que nos aeroportos galegos está a ter a consolidación das conexións ferroviarias de alta velocidade coa Meseta.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.