O fiscal apoia ao xuíz instrutor na súa acusación a un cargo de Adif como responsable de homicidios en Angrois

Cortabitarte, ex-director de Seguridade de Adif imputado, abandona os xulgados de Santiago en presenza de vítimas do accidente tras declarar en xullo de 2017 CC-BY-SA Praza Pública

O ministerio público rexeita o recurso de Andrés Cortabitarte, ex-director de Seguridade na Circulación, cuxa responsabilidade por non dispoñer medidas de seguridade na curva o maxistrado equiparou coa do maquinista por despistarse e non frear a tempo

O fiscal que leva o caso do accidente de Angrois, no que o 24 de xullo de 2013 morreron 80 persoas, vén de rexeitar diversos recursos presentados polas partes contra a proposta do xuíz instrutor do caso de dar por rematada xa a investigación e levar a xuízo ao daquela director de Seguridade na Circulación de Adif, Andrés Cortabitarte, e ao maquinista do tren Alvia, Francisco José Garzón. As defensas dos dous imputados pedían o arquivo da causa contra eles mentres que as vítimas pedían aumentar os acusados, e agora o fiscal se pronuncia en contra desas dúas opcións. O fiscal, Mario Piñeiro, xefe da fiscalía en Santiago, secunda así de momento a proposta do xuíz á espera de presentar o seu propio escrito de acusación contra o cargo de Adif e o maquinista. 

A comezos do pasado decembro o xuíz instrutor do caso propuxo dar por rematada a investigación penal e abrir xuízo contra o maquinista e o cargo de Adif, o primeiro por despistarse e non frear a tempo antes da curva de Angrois sen que houbese activo ningún sistema que evitase ou paliase o seu previsible erro humano, eivas das que considera responsable ao segundo. No seu auto, o instrutor equiparou a actuación de Cortabitarte á do condutor, polo que considera os dous responsables de oitenta delitos de homicidio por imprudencia grave profesional e de 144 delitos de lesións polo mesmo tipo de imprudencia.

Mario Piñeiro, fiscal xefe de Santiago, nunha imaxe dun boletín informativo da Fiscalía © Fiscalía

A aquel auto responderon os avogados defensores do maquinista e do cargo de Adif intentando exculpar os seus defendidos así como avogados das vítimas intentando estender as responsabilidades tamén a Renfe. Agora o fiscal pronúnciase en contra deses recursos, á espera de que el mesmo formule o seu propio escrito de acusación ao longo das próximas semanas, segundo varias fontes consultadas por este diario. Nun escrito de só cinco folios, o fiscal limítase a avalar os argumentos do xuíz de que hai indicios suficientes de que Cortabitarte non cumpriu coa súas obrigas de "garantir que a liña era segura" ao igual que o maquinista tampouco o fixo co seu "deber máis fundamental: unha condución atenta".

O anterior fiscal do caso rexeitara en 2016 buscar responsabilidades máis alá do maquinista

A instrución de Angrois xa se deu por rematada outra vez no pasado con outro fiscal á fronte, Antonio Roma, que a comezos de 2016 propuxera xulgar só ao maquinista como único responsable penal do accidente tras rexeitar en diversas ocasións analizar outras responsabilidades. Roma deixou o posto a mediados de 2017 e a causa de Angrois foi asumida por Piñeiro, que amosou un maior interese por pescudar responsabilidades máis alá do maquinista.

Antonio Roma, anterior fiscal do caso de Angrois, nunha entrevista na TVG Dominio Público CRTVG

O auto co que en decembro o xuíz deu por rematada a fase de instrución puxo o foco na falta de avaliación de riscos por Cortabitarte da liña antes da súa inauguración en 2011 e da desconexión do sistema de control da velocidade a bordo dos Alvia en 2012, un ano antes do sinistro

O auto co que en decembro o xuíz deu por rematada a fase de instrución puxo o foco na falta de avaliación de riscos da liña previa á súa inauguración en 2011 e da desconexión do sistema de control da velocidade a bordo dos Alvia en 2012, un ano antes do sinistro, pedida polo director de Seguridade de Renfe, Antonio Lanchares, e que foi autorizada por Cortabitarte nunhas poucas horas. Segundo o xuíz, Cortabitarte, igual que non avaliou o risco da liña antes de autorizar a súa posta en servizo, tamén “autorizou a devandita desconexión sen previamente realizar unha avaliación do risco que tal desconexión puidera comportar para a seguridade na circulación”.

Unha vez presentados os escritos tanto das partes persoadas como da Fiscalía, a Audiencia Provincial da Coruña deberá decidir se a proposta do xuíz instrutor de convocar xa o xuízo vai adiante ou se, como xa fixera en 2016, ordena investigar algunha outra cuestión concreta dun caso que nos cinco anos e medio que pasaron desde que se produciu o accidente viuse entorpecido por diversas ocultacións de Adif e Renfe e pola lentitude do sistema xudicial.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.