- Entrevista
- Cultura
Jorge Marín: “Os homens devemos começar a dizer que não ao protagonismo e recuperar a ética dos cuidados”
O sociólogo e professor na Universidade de Santiago Jorge García Marín vem de apresentar o seu livro ‘Novas masculinidades. O feminismo a (de)construir o homem’ (Através Editora)
- Entrevista
- Cultura
Diego Alfonsín: “Vivir fóra fíxome ser moito máis crítico, comigo e co país, e reparar mellor nas cousas”
Falamos con Diego Alfonsín sobre Non o saben as estrelas (Xerais), gañadora do XXIV Premio Manuel Lueiro Rey de Novela Curta. “Ás veces semella que fuximos dalgunha cousa cando en realidade o que facemos é andar á procura", di.
- Entrevista
- Cultura
Ugia Pedreira: “Deixar morrer un idioma é como intoxicar cerebros. Moita xente quere que se manteña o eo-naviego e aí me tocou estar agora”
“O disco máis importante dos meus 47 anos de vida”. Así define Ugia Pedreira ‘A Comuna del Barruzo’ (aCentral Folque), o seu novo traballo. Un disco-libro “para nenas, nenos e adultos que aínda o son” -asinado por ela mesma, Pierrot Rougier e Mónica Justo- que xunta dez canciós en eo-naviego, ou galego-asturiano, ou como se queira chamarlle.
- Entrevista
- Cultura
Lucía Aldao: “Gústame que a poesía sexa un espazo de autenticidade. Entón o poema debe ser vida ó mesmo tempo que obra”
ENTREVISTA | Lucía Aldao publica, da man de Apiario, o seu primeiro poemario individual en papel
- Entrevista
- Cultura
María Barcala: “Atopar modelos vivos de mulleres que non viviron as súas propias vidas é fácil, lamentablemente hai moitas”
Teatro do Atlántico levou ao Teatro Principal de Santiago a súa nova montaxe, 'Dúas donas que bailan'. Falamos con María Barcala e Xúlio Lago
- Entrevista
- Cultura
Belém Tajes: “Unha muller non é só unha cara bonita que pode quedar ben como cantante”
A banda Vudú vén de presentar no Culturgal o seu primeiro disco, Vol. III, un achegamento das letras tradicionais galegas á linguaxe do soul.
- Entrevista
- Cultura
Marta Pérez: "O patriarcado está permitido criticalo ata certos límites. Se moves o marco conceptual, van ir por ti”
A compañía Inversa Teatro vén preestrear no Culturgal a súa nova montaxe, Sofía e as postsocráticas, que propón reflexionar sobre as raíces da violencia de xénero.
O OUFF pecha a súa edición máis galega -alén de polémica-
O Festival Internacional de Cine de Ourense entrega os premios dunha edición que se salvou no último momento, malia mudar a filosofía, en diversos aspectos, deste certame
“É reconfortante não fazer parte desse grupelho sem o qual a literatura correria o perigo de morrer”
ENTREVISTA | Igor Lugrís publicou há já un tempo Curso de Linguística Geral (Através). Falamos com ele deste poemário e dos que pendurou desde então na rede, em relação com o resto dos seus livros.
‘Territorios de intimidade’: a modernidade -pese a todo- das artistas galegas baixo o franquismo
O Auditorio de Galicia, en Santiago, acolle ata o 3 de febreiro a mostra Territorios da intimidade, que reivindica as artistas mulleres menos coñecidas que desenvolveron, como puideron, a súa carreira como creadoras plásticas durante o franquismo.
Amauta Castro: "Cómpre rexeitar elitismos, falsas vangardas, profanar a propia tradición e ir alén da cultura de consumo interno"
Falamos co gañador do Premio de Poesía Pérez Parallé, Amauta Castro. Escritor nado en Euskadi, residente desde hai anos en Catalunya e autor en galego por elección. "Alén dos premios, hai en min un nexo moi forte cara a poesía no noso idioma. Non é unha cuestión de identidade nin de orixe, creo que queda demostrado. É a convicción e a vocación absoluta de pertencer dun xeito consciente a este sistema literario. Máis nada", di.
Antón Corbal: "Onde a vida se reduce ao básico, a xente parécese moito, alén das diferenzas culturais"
Antón Corbal realiza, na súa opera prima, un retrato do proceso creativo de Oliver Laxe. O seu documental, Santos#2 Work in Progress, conecta no esencial con outros dous filmes do Panorama Audiovisual Galego, Pedrón do Freixo e El equipo de mi barrio, na reivindicación do local, tamén, coma un xeito de manter a identidade nun tempo arrastrado por unha "modernidade" reprodutora das desigualdades.