A Xunta volverá prorrogar os contratos de transporte escolar mentres resolve o concurso que tivo que repetir polos seus "erros"

Pasaxeiros nun autobús interurbano, nunha cidade galega CC-BY-SA Xunta

Educación espera que a prolongación dos servizos actuais non vaia “máis aló do ano 2021” tras admitir que no concurso anulado faltaban 284 paradas

Tras anos e nalgúns casos mesmo décadas de prórrogas dos contratos de transporte escolar con todo tipo de irregularidades certificadas polo Consello de Contas, a Xunta volverá prorrogar novamente, agora espera que só por uns meses, a metade dos servizos de Galicia, os que se prestan de xeito exclusivo a centros educativos e non integrados no transporte regular xeral. Farao ante a imposibilidade de rematar antes o concurso público para renovar eses contratos que tivo que repetir tras admitir “erros non subsanables” nos primeiros pregos de condicións que validara a propia Consellería de Educación. Se no primeiro proceso a Xunta estimaba un gasto de 81 millóns de euros nos dous próximos anos, agora calcula que terá que gastar un 15% máis, 93,4 millóns, porque entre outras cuestións faltábanlle 284 paradas

Agora, na repetición do concurso cos pregos corrixidos, a Xunta convócao por procedemento de urxencia, dando só 20 días ás empresas para que presenten as súas ofertas fronte aos 34 días que daba a finais do pasado ano. Pero nin así confía en que o procedemento -no que despois hai que valorar as ofertas e adxudicar os contratos- estea rematado antes do comezo do novo curso escolar. 

Xustificación da urxencia do novo concurso do transporte escolar no que a Xunta avanza que terá que volver a prorrogar os contratos en situación "irregular" CC-BY-SA Praza Pública

Xa criticada polo Consello de Contas, a Xunta admite a "situación de contratación irregular na que se atopan os actuais contratos prorrogados ata o 22 de xuño"

No informe co que xustifica a repetición agora por procedemento de urxencia do concurso que ela mesma anulou polos seus erros, a Consellería de Educación arguméntao na “imperiosa e urxente necesidade de cubrir contractualmente o servizo de transporte escolar e cesar na situación de contratación irregular na que se atopan os actuais contratos de transporte escolar prorrogados por razóns de interese público ata o 22 de xuño de 2021”. E engade que “a necesidade de garantir a non interrupción do servizo fará necesaria, en aras do interese xeral, unha nova prórroga dos actuais contratos polo tempo mínimo indispensable para proceder á adxudicación dos novos contratos”. 

A Xunta di ter como obxectivo “regularizar a situación existente sen máis prórrogas dos actuais contratos máis aló do ano 2021” e admite que a complexidade do contrato pode provocar durante o proceso de adxudicación “acontecementos imprevisibles para o órgano de contratación” que alongarían “aínda máis a prórroga dos actuais contratos”. Con base nesa argumentación Educación reduce así a 20 días o prazo de presentación de ofertas para intentar acurtar ao máximo os prazos do novo concurso.

Vehículos de transporte escolar no Courel e fragmento da resolución coa que a comezos de marzo Educación freou o primeiro concurso que agora ten que repetir de urxencia CC-BY-NC-SA Praza Pública

O anterior concurso, convocado o pasado decembro, foi anulado a comezos de marzo despois de recibir todo tipo de críticas de nais e pais do alumnado e recursos de autónomos e empresas por considerar que os pregos de condicións non tiñan en conta peculiaridades das rutas. Entre outras cuestións, a Xunta pasou de prever 5 minutos por parada a só 1, e as rutas deseñáronse empregándose Google Maps para determinar as distancias e tempos de desprazamento.

A Xunta presume de que as empresas deberán cumprir a lei de igualdade e de que "en ningún caso os traxectos sexan superiores a unha hora"

Tras anular aquel concurso, hai tres semanas o conselleiro de Educación asinou cos sindicatos un acordo de mellora das condicións laborais previstas do persoal que preste o servizo presumindo de que as empresas deberán cumprir a lei de igualdade e a pasada semana o propio presidente Feijóo cuantificou en 12 rutas e 284 as paradas que non se contemplaban no primeiro proceso e a Xunta salientou que "en ningún caso os traxectos sexan superiores a unha hora".

Os erros e a cancelación do concurso anterior foron só o último tropezo da Xunta tras décadas de ilegalidades no sector dos buses, no que as empresas aférranse ás rutas escolares como principal garantía de ingresos estables.

As empresas de autobuses aférranse ao transporte escolar como principal garantía de ingresos regulares CC-BY-SA Xunta de Galicia

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.