A Xunta di que a folga de buses desta semana é cousa do sector e lembra que xa lle deu 60 millóns máis do previsto nas concesións

Mobilización pola folga do transporte de viaxeiros en autobús do pasado 31 de marzo que se repetirá os próximos xoves e venres CC-BY-NC-SA CIG

O Goberno galego condiciona mudanzas nos contratos que reclaman as empresas a que o Goberno de España o habilite legalmente 

Como o pasado 31 de marzo, estes xoves 27 e venres 28 de abril haberá folga no sector do transporte de viaxeiros en autobús, unha protesta que a partir do 8 de maio pode converterse en indefinida se patronal e sindicatos non chegan a un acordo para mellorar as condicións laborais. Unha patronal que, no caso das concesións de servizos públicos, sexa transporte regular ou escolar, reclama máis cartos ás administracións e mesmo mudanzas nos contratos xa asinados.

Ante esta situación, este luns a conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, salientou que a folga é un conflito laboral que afecta a todo o sector, non só aos servizos públicos, e que debe arranxarse no sector. E lembrou que nos últimos tres anos a Xunta, no atinxe ás concesións públicas, xa achegou ás empresas uns 60 millóns de euros máis do que contemplaban os contratos asinados.

A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, nun autobús nunha imaxe de arquivo CC-BY-SA Xunta de Galicia

A pasada semana o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, confirmou a preguntas de Praza.gal que o seu Goberno vén mantendo reunións co sector nas que este non só lle pediu máis cartos para compensar a inflación xeral senón tamén mudanzas nas condicións das concesións asinadas na gran reestruturación de liñas de 2019 e 2020. Sobre a cuestión dos cartos o presidente dixo entender “as dificultades lóxicas” das empresas e indicou que se estaba nunha fase “técnica” de decidir a contía. Porén, sobre os posibles cambios das condicións das concesións, Rueda dixo que o que se faga será “cumprindo estritamente o que estaba nos contratos”.

A conselleira de Mobilidade, Ethel Vázquez, fala de "aposta sen precedentes por axudar ao sector" e asegura que "desde a Xunta fixemos todo o que estivo nas nosas mans"

Este luns, preguntada pola folga, a conselleira dixo que por parte da Xunta é o Consello Galego de Relacións Laborais quen está a mediar entre patronal e sindicatos, pero ela mesma salientou deseguido que o Goberno galego destina “120 millóns ao ano” aos servizos públicos de transporte por estrada no que cualificou como “unha aposta sen precedentes por axudar ao sector”. E engadiu que só nos dous últimos anos, “como consecuencia da pandemia e da guerra de Ucraína”, destinou a maiores ao sector 45 millóns de euros “para garantir a viabilidade e tamén axudar á relación laboral dos traballadores”, aos que sumou que “recentemente temos ofrecido 16,5 millóns de euros a maiores”.

Manifestación durante a folga do sector dos autobuses, o pasado 31 de marzo na estación de Lugo CC-BY-NC-SA CIG

Vázquez asegurou que “desde a Xunta fixemos todo o que estivo nas nosas mans” e reclamou que agora sexa o Goberno de España quen autorice unha “habilitación legal” para unha “revisión extraordinaria” das concesións como a que xa permitiu revisar á alza os prezos dos contratos de obras públicas polo encarecemento dos materiais. Nese eido a Xunta optou por impulsar a finais de 2021 unha reforma legal en Galicia que uns meses despois tivo que rectificar por invadir competencias estatais. Agora, di, é necesaria esa habilitación por parte do Goberno de España. 

E ante a pregunta de se esa habilitación estatal permitiría só revisar á alza os custos ou tamén as características técnicas dos contratos, que o xoves o presidente apelaba a cumprir “estritamente” fronte as peticións das empresas de poder desprazar vehículos entre distintas concesións, a resposta de Vázquez foi que “toda achega a maiores para revisar os contratos, benvida sexa”.

A nova folga e as peticións de máis cartos e mudanzas nas concesións por parte das empresas chegan despois de semanas de convulsión no sector. O 21 de marzo o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia fixo pública unha sentenza na que estableceu que a principal empresa, Monbus, pactou cunha competidora, Alsa, repartirse parte das concesións que a Xunta sacou a concurso en 2020. E o 6 de abril Praza.gal revelaba que un xulgado viña de abrir dilixencias por prevaricación contra o director de Mobilidade da Xunta por supostamente non facer cumprir as condicións dos contratos ás empresas que os están a incumprir, nomeadamente Monbus. 

Auto do xulgado de Instrución 1 de Santiago que incoa dilixencias previas por prevaricación contra o director de Mobilidade da Xunta CC-BY-SA Praza Pública

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.