Tras o “bienio xacobeo”, a Xunta prepara xa a “década xacobea”

Apertura da porta santa hai agora dous anos CC-BY-SA Xunta de Galicia

A Xunta planifica as próximas campañas publicitarias co foco na natureza, a cultura, a gastronomía e a concienciación “para ofrecer un bo trato aos turistas”, pero ten xa a vista posta na “década xacobea, coa celebración de dous en 2027 e 2032”

Este 31 de decembro pecha tras dous anos aberta a porta santa da Catedral de Santiago poñendo así fin a un extraordinario dobre ano santo 2021-22 decidido polo papa Francisco polas restricións que a pandemia da COVID supuxo para as peregrinacións. Co ano santo da igrexa remata tamén o Xacobeo da Xunta, pero incluso sen xacobeo, o xacobeo segue a ser o principal obxectivo turístico do Goberno galego, que con Alfonso Rueda asumindo directamente as competencias en materia de turismo xa fala oficialmente de “década xacobea”, tras anunciar o ex-presidente Feijóo hai tres anos que aspiraba a unha “era xacobea” de “5.000 días”.

Rueda nun treito do Camiño de Santiago en Madrid co seu alcalde CC-BY-SA Xunta de Galicia

A Xunta xa esta a planificar as súas próximas campañas publicitarias, das que di que tras a prioridade xacobea dos últimos anos deberán centrarse desta volta na natureza, a cultura, a gastronomía e a concienciación interna “para ofrecer un bo trato aos turistas”. Pero xa avanza que malia esa recuperación do “destino Galicia de xeito global”, non esquece que “unha vez rematado o bienio Xacobeo entrarase na década xacobea, coa celebración de dous Xacobeos nos anos 2027 e 2032”, cando o 25 de xullo volverá coincidir en domingo.

E tras as queixas por masificación turística que xa comezan a producirse nalgúns lugares, o Goberno galego tamén di traballar en “programas de sustentabilidade que acheguen novas estruturas máis ancoradas no respecto polo ambiente e a contorna” e que permitan “un crecemento racional ao longo do tempo”.

O Goberno galego di traballar en “programas de sustentabilidade que acheguen novas estruturas máis ancoradas no respecto polo ambiente e a contorna” e que permitan “un crecemento racional ao longo do tempo”

O Goberno galego vén de sacar a concurso o contrato marco para as súas principais campañas publicitarias de promoción turística de Galicia durante o próximo ano por un importe estimado de preto de sete millóns de euros. E na memoria xustificativa desa licitación di que “se ben ao longo dos dous últimos anos e medio a meirande parte do esforzo da Administración Autonómica estivo centrado na promoción do Camiño de Santiago e o Xacobeo 2021-2022 cómpre agora recuperar a presenza do destino Galicia de xeito global, sen esquecer que unha vez rematado o bienio Xacobeo entrarase na década xacobea, coa celebración de dous Xacobeos nos anos 2027 e 2032”.

Memoria xustificativa do contrato para as novas campañas publicitarias de Turismo de Galicia CC-BY-SA Praza Pública

Esa promoción global de Galicia centrarase nos catro elementos que segundo a Xunta máis valoran os turistas: os recursos naturais, a cultura, a gastronomía e o bo trato e acollida que receben, por esa orde. Arredor deses elementos haberá en principio catro campañas concretas: unha orientada ao verán de 2023, outra de “concienciación e acollida de visitantes” que se describe como “campaña interna de concienciación para ofrecer un bo trato aos turistas que visitan a nosa comunidade”, outra no outono de 2023 potenciando o interese gastronómico, e unha última co mesmo foco na primavera 2024. A idea é destinar uns 6 millóns de euros ás campañas de 2023 e un millón á do comezo de 2024.

Neses mesmos pregos de condicións nos que a Xunta di que este próximo ano tentará divulgar o destino Galicia dun xeito global sen esquecer a “década xacobea” tamén se sinala que o Goberno galego traballa en “programas de sustentabilidade que acheguen novas estruturas máis ancoradas no respecto polo ambiente e a contorna” e que permitan “un crecemento racional ao longo do tempo”. Unha apelación á sostibilidade turística que se produce ao tempo que a Xunta admite que carece de datos ao respecto malia publicitala así. 

Para tentar saber máis sobre esa sostibilidade do turismo en Galicia o Goberno galego anunciou o pasado xuño un contrato específico de consultoría. Porén, na plataforma de contratación da Xunta o proceso non avanzou da fase de presentación de ofertas e nin o Goberno galego a través do seu servizo de comunicación nin o departamento de contratación de Turismo de Galicia dan resposta ás preguntas ao respecto que lle formulou este diario.

Un novo récord de peregrinos

Á espera dos datos oficiais de decembro, entre xaneiro e novembro rexistráronse 430.000 peregrinos, novo récord en liña co ascenso constante dos últimos anos

Á espera do que faga a Xunta na “década xacobea” que di haber por diante, e tras as restricións pola COVID que aínda había en 2021, o 2022 xa é un novo ano de récords na chegada de peregrinos a Santiago. Sen ter aínda os datos oficiais do mes de decembro, entre xaneiro e novembro foron máis de 430.000 as persoas que recibiron unha Compostela, case cen mil máis que o último ano antes da pandemia e 150.000 máis que no Xacobeo de 2010. A cifra deste último ano, como se pode comprobar no gráfico que acompaña esta información, sitúase na liña do ascenso constante dos últimos anos, con picos significativos nos anos santos.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.