O avogado do maquinista de Angrois oponse aos delitos que lle atribúe a Fiscalía por ser "unha vítima máis" da falta de seguridade

Francisco José Garzón, maquinista do Alvia accidentado en Angrois, comparecendo no Congreso en 2018 Dominio Público Congreso dos Deputados

En setembro de 2020, o xuíz instrutor do caso Angrois pechou a súa instrución por segunda vez. Na primeira ocasión situaba o maquinista do tren, Francisco José Garzón, como único acusado nunha conclusión que freara a Audiencia da Coruña. Desta volta propuxo que o condutor do tren sinistrado sexa xulgado ao mesmo nivel xunto con quen era xefe de seguridade na circulación o do Adif no momento do accidente, Andrés Cortabitarte. Ambos, acusados en similar grao de 80 delitos de homicidio por imprudencia grave profesional e de 144 delitos de lesións, tantos como persoas feridas no descarrilamento do 24 de xullo de 2013.

O xuíz propuxo xulgar o maquinista e un ex-xefe de Adif como acusados, en grao similar, de 80 delitos de homicio por imprudencia grave profesional e 144 de lesións

Nesta ocasión, a Audiencia si avalou o peche da instrución por parte do xuíz, activándose así o proceso polo que todas as partes teñen que fixar posición antes da apertura de xuízo. Así o fixo a Fiscalía o pasado maio, pedindo catro anos de cadea para cada un dos acusados. E así o vén de facer tamén o maquinista que, a través do seu avogado, se opón á petición do Ministerio Público ao considerar que non cometeu delito ningún, senón que é "unha vítima máis" da falta de seguridade na liña ferroviaria Ourense-Santiago propiciada naquel tempo, subliña, polo Adif e mais por Renfe.

Vítimas de Angrois reclaman xustiza ante os xulgados, en xullo de 2020 CC-BY-SA Praza Pública

Nun escrito datado este 23 de setembro, a cuxo contido tivo acceso Praza.gal, o representante legal do maquinista reitera, como xa fixera en 2018, que malia ao seu despiste nos instantes previos a transitar pola curva do descarrilamento "non é responsable do sinistro", senón "unha vítima máis" das dúas empresas públicas, a responsable da liña e a operadora do tren. Estas empresas "non controlaron os riscos que crearon e non os mitigaron" malia "teren a capacidade de eliminalos de raíz e de evitar o accidente".

"Cos sinais e as balizas instaladas despois do accidente, aínda que o maquinista fixese o mesmo, o sinistro non ocorrería", resalta o avogado no escrito no que responde ao da Fiscalía, que pide 4 anos de prisión para os dous acusados

A liña de alta velocidade Ourense-Santiago "non era segura" e o Adif, acusa, non "avaliou, analizou nin xestionou" o "risco intolerable do exceso de velocidade no tramo do accidente" nin o "previsible erro humano". Máis aínda, nesa liña "producíronse modificacións importantes" a respecto do deseño inicial e tampouco houbo avaliación ningunha do seu impacto. Neste contexto, acrecenta, "o risco incrementouse aínda máis" ata "ser decisivo" no accidente cando, en xuño de 2012, "se decide desconectar" o sistema de control constante da velocidade (ERTMS) que ía embarcado no Alvia "coa expresa autorización" de Cortabitarte.

Se o sistema ERTMS estivese funcionando en toda a liña ou se esa desconexión non se producise, resalta, non habería accidente en Angrois mesmo no caso dun erro humano. Do mesmo xeito, "cos sinais e as balizas instaladas despois do accidente, aínda que o maquinista fixese o mesmo, o sinistro non ocorrería" porque eses sistemas de seguridade "frearían o tren". Pero o certo é que aquel 24 de xullo, resalta, a vía "carecía" mesmo daqueles sinais e non tiña "ningunha medida de seguridade que evitase un exceso de velocidade" nun punto "crítico" como a curva da Grandeira, o cal tivo consecuencias "catastróficas".

Cortabitarte, ex-director de Seguridade de Adif, abandona os xulgados de Santiago en presenza de vítimas do accidente o 27 de xullo de 2017 CC-BY-SA Praza Pública

Con estes e outros argumentos, o avogado do maquinista oponse á acusación e conclúe que o seu defendido non cometeu delito ningún, porque "non é responsable" da ausencia de medidas de seguridade que en orixe, subliña, foron causa do descarrilamento. Si concorda coa Fiscalía nas consideracións que esgrime para situar a Cortabitarte como responsable de 80 delitos de homicidio por imprudencia grave profesional e de 144 delitos de lesións e subscribe as consideracións nas que o Ministerio Público advirte de que "o tráxico accidente non sucedería" se o acusado, dende o seu posto no Adif, "avaliase e xetionase o risco de exceso de velocidade no tramo do accidente". Solicita, ademais, a realización de novas probas sobre o acontecido.

Grazas ás socias e socios editamos un xornal plural

As socias e socios de Praza.gal son esenciais para editarmos cada día un xornal plural. Dende moi pouco a túa achega económica pode axudarnos a soster e ampliar a nosa redacción e, así, a contarmos máis, mellor e sen cancelas.