Reféns de Audasa
Traspaso ou rescate? Guía para non perderse no votado sobre a AP-9
As respostas do ministro Puente sobre un custo de ata 6.000 millóns polo traspaso e rescate da autoestrada axitaron o sempre candente debate sobre a AP-9 na semana en que o Congreso aprobou por terceira vez tramitar a lei galega para a transferencia, pero tamén unha moción do BNG a prol do rescate
O Congreso inicia por terceira vez o trámite do traspaso da AP-9
A lei galega reinicia percorrido no Congreso cunha maioría tan ampla como as incertezas que a rodean e entre reproches á prórroga da concesión aprobada por Aznar no 2000 que agora cuestiona a UE. Pazos (PP), Pontón (BNG) e Besteiro (PSdeG) poñen voz á demanda da Cámara galega e cadran na petición tanto do traspaso como nos avances cara á fin das peaxes
Audasa reclamou danos por un accidente na AP-9 como se o seu asfalto fose máis novo do que era
A concesionaria da autoestrada demandou á aseguradora dun vehículo sinistrado 5.000 euros máis do que lle correspondía pola reparación da vía
O primeiro treito da AP-9 fai 45 anos coa concesión en cuestión pola UE e beneficios récord para Audasa
O 27 de abril de 1979 abría ao tráfico o treito entre A Coruña e Santiago, seis anos despois de que Franco outorgase por 39 anos unha concesión que despois sería prorrogada varias veces, a última por Aznar e baixo sospeitas de ilegalidade
A prórroga de Aznar á AP-9 sen concurso público segue sen convencer á UE, que pide máis explicacións a España
A Comisión Europea envía unha segunda carta de emprazamento ao Estado dentro do procedemento de infracción que abriu en setembro de 2021
"Non colocaron ningún sinal de perigo": Audasa é condenada por un accidente provocado polos restos doutro sinistro previo
A concesionaria da AP-9 reclamou ao primeiro accidentado por danos en 14 elementos da autoestrada pero rexeitou asumir os custes do segundo sinistro porque o condutor non precisou o obxecto concreto contra o que chocou de noite
O Supremo rexeita a petición de Audasa de cobrar 46 millóns polo que deixou de gañar durante a pandemia
O alto tribunal lembra que a lexislación non contempla "que o concesionario gañe sempre todo o que el espera". A concesionaria da AP-9 pechou 2020 con 33 millóns de beneficios malia a COVID-19.
Audasa bate o seu récord de beneficios, con 82,6 millóns de euros
A concesionaria da AP-9 ingresou 192 millóns de euros en 2023, dos que 134 foron pagados polas persoas usuarias e 58,5 polo Estado a través dos diversos descontos que foi implantando nos últimos anos.
A fin do privilexio franquista prorrogado por Aznar permite aos concellos cobrar vinte veces máis impostos a Audasa
A concesionaria da AP-9 conservou a exención do 95% no pagamento do IBI nas sucesivas prórrogas da concesión. A última, concedida polo Goberno do PP ata 2048, mantivo o beneficio ata 2023. A Deputación da Coruña, que ten delegada a recadación do IBI de 18 dos 20 concellos polos que pasa a autoestrada na provincia, confirma que este ano xa lle cobrará o 100% do tributo: "Pasan duns ingresos anuais de 175.000 euros a máis de 3,7 millóns"
19,40 euros da Coruña a Vigo, 6,70 de Santiago a Lalín ou 2,60 da Coruña a Carballo: así quedan as peaxes en 2024
Tras coñecerse o sábado a porcentaxe de suba autorizada polo ministerio, a súa aplicación concreta a cada treito, redondeada de cinco en cinco céntimos, deixa estas taxas, á espera de que o Estado aplique novos descontos durante este 2024
O ministerio desvela as subas oficiais das peaxes: un 6,55% na AP-9 e un 5,07% na AP-53
As taxas concretas para cada percorrido coñeceranse cando as divulgue cada concesionaria tras facer o habitual redondeo