
A 'tráiler movie' do BNG para reivindicar o traspaso da AP-9 e a fin da "estafa das peaxes"
Ana Pontón e Néstor Rego viaxan en camión de Sabón a Santiago para exemplificar o impacto que as peaxes da AP-9 teñen no sector do transporte
Ana Pontón e Néstor Rego viaxan en camión de Sabón a Santiago para exemplificar o impacto que as peaxes da AP-9 teñen no sector do transporte
No primeiro semestre de 2019 Audasa ingresou 71,4 millóns de euros por peaxes e logrou un beneficio neto de 18,8 millóns de euros, un 17,52% máis que no mesmo período do ano anterior
O ensanchamento da autoestrada puxo en perigo un colexio de Chapela que houbo que trasladar, operación non prevista inicialmente que culminará nuns días e que mentres se concretou obrigou a restrinxir o tráfico en período lectivo
Os ingresos de Audasa por portaxes ascenden por quinto ano consecutivo ata superar os 144 millóns de euros. A compañía informa nas súas contas anuais aos accionistas de que non reserva fondos para facer fronte á demanda da Fiscalía polos colapsos de Rande porque cre que non dará lugar a "ningunha responsabilidade"
A inauguración do primeiro treito da AP-9 o 27 de abril de 1979 chegou tras o primeiro remate dunhas obras acompañadas de forte controversia social, reflectida no documental Autopista, unha navallada á nosa terra. Catro décadas despois é un lucrativo negocio cuxos beneficios reverten nunha arañeira internacional de compañías mentres continúa a espera polo traspaso de competencias á Xunta
Dende o 2013 o número de vehículos que pagan por circular na autoestrada aumentou un 16%. En 12 meses o prezo das peaxes incrementouse en tres ocasións: un 1,91% en xaneiro, un 2% en outubro e un 3,51% de novo en xaneiro
En 2017 o ministerio reduciu unilateralmente á metade a compensación que viña pagando á concesionaria pola supresión do cobro acordada en 2006 e o preito está pendente de resolución xudicial
O Goberno galego reclama ao central 53 millóns ao ano durante cinco anos para pagar a obra e outros 13 millóns anuais para rebaixar as viaxes de ida e volta
O xuíz dá dous meses a quen queira participar activamente na causa, con avogado e procurador, pero quen non o faga poderá igualmente acollerse máis tarde á sentenza para reclamar se esta condena á concesionaria
Tras dous anos vetada polo Goberno de Rajoy mediante unha interpretación forzada da Constitución, a lei do traspaso comeza a tramitarse no Congreso co aval dunha ampla maioría e coa única oposición de Ciudadanos, que se abstivo. A mención ao eventual rescate da autoestrada será o principal punto de discrepancia na tramitación da norma
O Congreso debate este 11 de decembro a toma en consideración da lei para a transferencia da Autoestrada do Atlántico á Xunta, que o Goberno de Rajoy mantivo vetada dous anos forzando un artigo da Constitución
O ministro de Fomento, José Luis Ábalos, comprometeuse este xoves a que as autoestradas Burgos-Vitoria/Gasteiz (AP-1), Sevilla-Cádiz (AP-4) e Tarragona-Alacante (AP-7) pasarán a ser gratuítas cando finalizen as súas concesións, entre este ano e o que vén. En cambio a vía entre Ferrol e Tui, inaugurada pouco despois, seguirá sendo de pago ata o ano 2048.