
Angrois: traxedia en Compostela
Adif ve debilitarse varias das súas mellores bazas de defensa no xuízo de Angrois
Dous dos tres peritos xudiciais supostamente independentes que veñen de declarar atacaron varios dos argumentos da empresa pública, e o terceiro xa deixou por escrito que incumpriu a normativa, como tamén dixo un experto da UE
O segundo perito xudicial de Angrois xustifica a duración da chamada que despistou o maquinista e tomba unha das defensas de Adif
O funcionario da Xunta que analizou a liña di que a conversa iniciada polo interventor non era tan intranscendente como se cría senón que obrigou o condutor a pensar nunha cuestión de seguridade, fronte á versión de Adif de que debía colgar antes
"Cómpre ter en conta que o ser humano antes ou despois vai cometer fallos", di o primeiro dos tres peritos xudiciais de Angrois
O funcionario da Xunta que analizou o Alvia ratifica que o tren non foi a causa do accidente senón o exceso de velocidade e insiste na súa “reflexión” de que debía haber un segundo nivel de protección máis alá do propio maquinista
O responsable de Renfe que investigou Angrois detectou varias eivas na sinalización pero non as ve relevantes para o sinistro
O técnico di que se algún sinal mal situado estivese antes o maquinista podería frear con máis tempo e evitar o accidente, pero non sabe se esa advertencia visual, sen balizas automáticas, o recuperarían do despiste que sufría pola chamada telefónica
A 'número 2' do Ministerio de Transportes di non facer valoracións sobre Angrois pero "desde logo, o maquinista tivo culpa"
A secretaria de Estado galega Isabel Pardo de Vera asegura que “desde Adif, e tamén Renfe, proporcionamos todos os datos que se debían proporcionar”, o que contradín varios apercibimentos do xuíz instrutor
Dous dos tres peritos clave no xuízo de Angrois foron designados 'a dedo' pola Xunta
Comezan as comparecencias dos técnicos aos que a xustiza encargou analizar de xeito independente o accidente, dous deles elixidos polo Goberno galego cun procedemento do que non quedou constancia administrativa
"O sistema ferroviario español é dos máis seguros do mundo": o Estado presume de tecnoloxía no xuízo de Angrois
Tras o accidente diversos cargos políticos negaron que fose “de alta velocidade” porque perigaban contratos internacionais. Agora, a Avogacía do Estado que defende a Adif dedica dúas sesións a gabar a seguridade das liñas convencionais
Adif tenta recuperarse das críticas dun experto da UE defendendo no xuízo de Angrois a calidade dos seus procedementos
Subordinados do ex-cargo de Adif acusado excúlpano e xustifican o seu propio traballo argumentando que a normativa non os obrigaba a actuar ante o risco da curva, fronte ao criterio europeo de que aplicaban mal a normativa
Adif achegou á causa de Angrois unha versión dun documento distinta da usada para instalar a seguridade da liña
A Plataforma de Vítimas critica que a empresa pública esgrimiu un documento erróneo para tentar desmontar a credibilidade dun experto que asegurou que se debía protexer mellor a curva do accidente
Non foi o mesmo pensar en Pontedeume que nun incendio: así explica Renfe a "perda de conciencia situacional" do maquinista de Angrois
O ex-xefe de Seguridade da operadora admite que o condutor do Alvia tiña a obriga de coller a chamada que lle fixo o interventor e que o despistou polas súas características concretas
Aplicar normas ou analizar riscos: o experto ferroviario da UE di que polas dúas vías Adif debera evitar o accidente de Angrois
Christopher Carr citou normativa concreta que ao seu ver debía cumprir Adif e que esta nega, pero tamén dixo que a directiva ferroviaria xeral da UE, de 2004, xa puña o foco en analizar riscos concretos máis alá de aplicar normas xenéricas