
Récord de baixas no programa E-Dixgal, que por primeira vez nunha década retrocede en número de centros
Só 6 novos centros se incorporan ao libro dixital fronte a 23 que se dan de baixa en pleno debate sobre a súa utilidade
Só 6 novos centros se incorporan ao libro dixital fronte a 23 que se dan de baixa en pleno debate sobre a súa utilidade
Unha gran enquisa de Educación con 172.000 cuestionarios di que en xeral a convivencia vai mellorando, pero o 20,5% das familias considera que empeorou, e o 25,8% do alumnado de ESO non está satisfeito co seu centro
O ex-presidente asegura que "as comunidades autónomas do PP" acordaron implantar unha "EBAU homoxenea" que, defende, sería "xusta" en contraste cos actuais exames. En Galicia a organización da ABAU depende da Comisión Interuniversitaria, na que colaboran as tres universidades e a Xunta. O acceso aos estudos universitarios non depende só dos exames da selectividade, senón tamén do Bacharelato
A Consellería de Educación vén de presentar un “ambicioso estudo” sobre a incidencia do programa de educación dixital galego, E-Dixgal, no que se constata que os resultados do rendemento escolar son practicamente idénticos para o alumnado de centros adheridos ao programa e para os que non o están. Con esta información a Confederación de Anpas Galegas cuestiona a utilidade dun programa que nin prexudica nin beneficia o estudantado e critica o limitado alcance do estudo.
O período de adaptación en infantil será dun máximo de 5 días e o Día do Ensino, non lectivo, fíxase o 31 de outubro, xoves, unido ao festivo do 1 de novembro
O Concello de Narón reclama á Xunta "que asuma unha das súas competencias en materia educativa". As familias viñan salientando a importancia do servizo de madrugadores e o de comedor, cuxa existencia "non pode estar supeditada a que exista unha anpa, unha directiva, ou un persoal voluntario capacitado"
Á terceira non foi a vencida. O vindeiro curso 24-25 será xa o terceiro de gratuidade xeral nas escolas infantís galegas e, un ano máis, o acceso ás privadas subvencionadas continúa sendo por orde de chegada, sen criterios económicos ou sociais para asignar prazas malia ser un servizo pagado con fondos públicos. A asociación das escolas privadas asegura que están ultimando coa Dirección Xeral de Familia a orde de gratuidade para o seguinte curso que, esta vez si, incluirá criterios de admisión
Tras unha década de ensino dixital en Galicia a cegas, sen que a Xunta fixera análise ou autocrítica ningunha da súa implantación, son numerosas as voces que piden unha reformulación da estratexia. Ás criticas dos propios docentes de Primaria e Secundaria sumáronse nos últimos tempos familias que piden directamente abandonar o programa E-dixgal. Co obxectivo de deitar luz sobre o debate da dixitalización na escola e tomar unha posición , a Confederación de Anpas galegas reuniu nunha xornada docentes e investigadoras que destaparon as principais eivas do proceso de dixitalización do ensino galego.
Hai anos xa que o persoal das escolas públicas da Xunta alerta dunha situación de sobrecarga laboral que leva a estas traballadoras ao límite. Aseguran sentirse discriminadas respecto ás súas compañeiras da Galiña Azul, que tamén dependen da Xunta pero teñen outro convenio. "Se elas están en precario porque lles quitan as horas de titorías, nós xa non as temos desde nunca. A nosa xa é unha precariedade histórica”, lamentan desde a asociación de técnicas e técnicos superiores en Educación Infantil de Galicia. Con todo, garanten que os nenos están ben atendidos.
“Se unha unha nai pide unha titoría non lla podemos dar porque non temos horas asignadas para iso”. O persoal educativo das Galiñas Azuis alerta de que coa redución horaria que vén de aplicarse vaise resentir a atención educativa aos nenos e nenas pois xa non se contempla tempo para programar e organizar o traballo ou ofrecer titorías.
Educación aclara que non lle consta "que algún alumno ou alumna quixese matricularse nalgún destes centros e lle fose denegada a solicitude" e que todos os concertados "teñen matrícula mixta".
Os catro centros manteñen a segregación por sexo nas aulas do ensino obrigatorio malia as exixencias da lei educativa para recibir subvención pública e logo de manobrar para non perdela. CIG-Ensino insta a Educación a "investigar se hai, como todo parece indicar, indicios de fraude".